ایران جایگاه اصلی خود را در میان صادرکنندگان نفت احیا کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازگشت سهمیه فروش نفت ایران در بازار جهانی، گفت: در سه سال گذشته ایران به جایگاه اصلی خود در میان کشورهای صادرکننده نفت بازگشته است.

به گزارش شانا، رمضانعلی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دیروز (شنبه، ششم شهریورماه) در نشست شورای اداری سبزوار گفت: کشورهای همسایه مانند عربستان و قطر از میدان های مشترک نفتی و با بهره گیری از فناوریهای روزآمد، نفت اضافه برداشت می‌کنند.

وی با بیان این که وزارت نفت همسو با صیانت از حقوق مردم اقدام به طراحی قراردادهای نفتی جدید کرده است، افزود: بر اساس این قراردادها، شرکتهای خارجی به میزان سرمایه گذاری، از میزان برداشت نفت، 20 تا 30 درصد سود می‌برند و این موضوع منافاتی با منافع ملی و سرمایه گذاری خارجی در کشور ما ندارد.

سبحانی فر تصریح کرد: عربستان سعودی تنها از یکی از میدانهای مشترک با ایران روزانه 500 هزار بشکه نفت برداشت می‌کند و این در حالی است کهبرداشت نفت ایران در همین میدان 35 هزار بشکه در روز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازگشت سهمیه فروش نفت ایران در بازار جهانی، عنوان کرد: در سه سال گذشته ایران به جایگاه اصلی خود در بین کشورهای صادرکننده نفت بازگشته است.

وی با بیان این که در دوران پساتحریم حضور سرمایه گذاران مختلف خارجی در کشور افزایش یافته است، گفت: برخی حضور این سرمایه گذاران در کشور را موافق منافع خود نمی‌دانند، زیرا در گذشته این افراد، با افزایش تحریمها سودهای کلانی را کسب کردند و اکنون به دلیل برداشته شدن تحریمها، میزان درآمدهای نامشروع آنان نیز کاهش یافته است.

سبحانی فر با بیان این که دولت یازدهم با ایجاد همدلی بین قوه مقننه و قضاییه زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کرده است، ادامه داد: حفظ حرمت روحانیت، ثبات اقصادی، بازگشت اقتدار سیاسی ایران و افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور از اقدامهای مثبت دولت یازدهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از توفیقهای برجام برقراری حق ترانزیت هوایی جمهوری اسلامی است که ایران سالانه هزار میلیارد دلار از این بخش درآمد کسب می‌کند.

کد خبر 267909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =