رشد هدفمند و پایدار شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی است

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این که برنامه جدی دولت گسترش و تعمیق پایدار فرصتهای شغلی است، گفت: رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم و اساسی برای تحقق اهداف اقتصادی است.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) در همایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار که در شهرستان ری برگزار شد، با تبریک هفته دولت و تشکر از خادمان ملت، گفت: در سه سال گذشته اقدامهای گسترده‌ای در حوزه های مختلف آغاز شده و این مسیر رو به رشد، با قوت، سرعت و با دقت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله قرار بود به طور متوسط کشور به رشد 8 درصدی دست یابد، اما بررسی کارنامه نیمه اول این سند نشان دهنده میانگین رشد کمتر از 2.7 است، همچنین بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود ایران در اقتصاد و فناوری در سطح منطقه در رتبه نخست باشد، اما بررسی 10 سال گذشته، نشان می‌دهد که در این مسیر نیز سرعت رشد از برخی کشورهای منطقه نه تنها بیشتر نیست، بلکه کمتر هم شده است.

نهاوندیان تصریح کرد: بررسی شاخصهای مختلف اقتصادی نشان می‌دهد که در سالهای گذشته هدف دستیابی به رشد پویا که از تاکیدات سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، تحقق نیافته است، اما در سه سال گذشته رشد منفی 6.8 به رشد بالای 4 درصد رسیده‌ایم و امروز امیدواری و عزم جدی‌تری برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی است و صرفا با شعار دادن و تکاپوی بیهوده، رشد پویا حاصل نمی‌شود.

وی با بیان این که دولت عدالت را شرط لازم برای پیشرفت و توسعه می‌داند، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال پیشرفت همراه با عدالت است و معتقدیم در مسیر پیشرفت، کیفیت استفاده از امکانات هم اهمیت دارد، باید مسیر حرکت پویا و رشد اقتصادی، با تقید به قواعد بازی و حق استفاده برابر از فرصتها پیموده شود.

نهاوندیان افزود: جامعه‌ای که معتقد به بازی برد - برد و تعامل باشد، می‌تواند به اهدافی بالاتر و فراتر از تقابل دسترسی پیدا کند و این رمز پیروزی ملت ایران در سالهای اخیر است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری عنوان کرد: ملت ایران در عرصه بین‌المللی توانست با نشان دادن اعتقاد به گفتگو و تعامل برد - برد، بزرگترین توفیقها را در این عرصه رقم بزند، بی‌تردید کسانی که مرتبا به تضاد و تقابل دامن می‌زنند، کمکی به پیشرفت کشور ندارند.

وی گفت: دولت معتقد است که نباید همه حوزه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی در اختیار دولت باشد، بلکه وظیفه دولت سیاست گذاری و فرصت‌سازی است و اگر همه آحاد جامعه فرصت شکوفایی یابند، کشور به گلستان بدل خواهد شد.

کد خبر 267913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =