۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
  • کد خبر: 267932
رکود کشورهای صنعتی مانع رشد قیمت نفت می‎شود

یک بانک آمریکایی پیش‎بینی کرد کاهش تقاضای نفت کشورهای توسعه یافته سبب می‎شود روند رشد قیمت نفت در سال 2017 میلادی با چالش رو‎به‎رو شود.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، بانک آمریکایی مریل لینچ ضمن اعلام کاهش تقاضای نفت کشورهای توسعه یافته عضو سازمان توسعه و همکاری‎های اقتصادی (او ئی سی دی) در سال 2017 میلادی، اعلام کرد روند رشد قیمت نفت در آن سال کندتر از سال جاری میلادی خواهد بود.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: به احتمال زیاد در سال آینده میلادی نیز کشورهای عضو او ئی سی دی تأثیری منفی بر رشد تقاضای جهانی نفت خواهند داشت.

طبق پیش‎بینی این بانک، رشد تقاضای نفت کشورهای او ئی سی دی در سال 2016 میلادی 200 هزار بشکه خواهد بود اما در سال 2017 میلادی تقاضای روزانه این کشورها با 120 هزار بشکه کاهش رو‎به‎رو خواهد شد.

در یادداشت یاد شده آمده است: افزایش بهره‎وری سوخت در اروپا و بازگشت تدریجی نیروگاه‎های اتمی در ژاپن، تقاضای نفت خام را کاهش خواهد داد.

مریل لینچ نیز همچون آژانس بین المللی انرژی پیش‎بینی می‎کند که در سال آینده میلادی، مجموع تقاضای نفت جهان یک میلیون و 200 هزار بشکه افزایش می‎یابد و میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در این سال، 61 دلار برای هر بشکه خواهد بود.

کد خبر 267932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =