شتاب در توسعه میدان های مشترک ضامن منافع ملی ایران است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت نفت درباره روش های جدید جذب سرمایه و بهره مندی از ظرفیت های بخش نفت و گاز، الگوی جدید قراردادهای نفتی را تدوین کرده است بنابراین این اقدام یک گام رو به جلو محسوب می شود.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شانا، امروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: پس از نهایی شدن قراردادها و ملاحظه متن مجلس اعلام نظر می کند.

وی با تایید لزوم تدوین روش های جدید جذب سرمایه گذاری در نفت، افزود: ما باید از ظرفیت ها، روش های جدید سرمایه گذاری استفاده کنیم و در آن تردید نکنید از این رو برای این که کشور بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند وزارت نفت اقدام هایی انجام داده است و این حرکت را یک گام رو به جلو ارزیابی می کنیم، چارچوب مباجث مطرح شده نیز با هدف در نظر گرفتن منافع ملی است.

این نماینده مجلس با اشاره به میدان های مشترک نفت و گاز افزود: در میدان های مشترک یک روز اقدام زودتر به نفع کشور خواهد بود حال بحث این است بهبود روش برای تحقق حداکثری منافع ملی است.

وی گفت: ظرفیت های نهفته کشور در حوزه نفت و گاز است و در آن تردید نکنید از این رو من بعید می دانم شخصی با ذات استفاده از قراردادها برای بهره مندی از ظرفیت ها مخالفت باشد همه بحث ها برای پوشش نقاط ضعف و تقویت موارد قوت موضوع است.

پور ابراهیمی با بیان این که مجلس موافق سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و انرژی است، افزود: پس از رویت متن نهایی در این باره اظهار نظر می کنیم.

 

کد خبر 267934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =