کاهش شمار دکل های حفاری آمریکا قیمت نفت را بالا برد

کارشناس ارشد مطالعات راهبرد انرژی با اشاره به افزایش قیمت سبد نفتی در 26 روز گذشته از ماه اوت ٢٠١٦ (مرداد و شهریور ماه) گفت: در دوره مورد بررسی تولید نفت اوپک به 33 میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی یوسفی، کارشناس ارشد مطالعات راهبردی انرژی موسسه مطالعات بین المللی انرژی با توجه به تحولات بازارهای نفت و گاز جهان در ماه اوت گفت: روند تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن سیر صعودی داشت و به 33 میلیون بشکه در روز رسید.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده و در ماه های منتهی به اوت، عرضه نفت خام جهانی با یک میلیون بشکه افزایش تقاضا به 94 میلیون بشکه در روز رسید.

یوسفی با بیان این که برآورد میانگین امسال قیمت نفت برنت 47 دلار برای هر بشکه خواهد بود، افزود: قیمت نفت برنت با افزایش 6 دلار در سال آینده (2017)  به 53 دلار برای هر بشکه می رسد.

یوسفی در ادامه 16 عامل اثرگذار در افزایش قیمت نفت در ماه اوت ٢٠١٦ را برگزاری نشت غیر رسمی سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) و دیگر تولید کنندگان در ماه سپتامبر، کاهش ارزش دلار، افزایش خالص وضع خرید بورس بازان در بازار بورس نیویورک (نایمکس)، کاهش هفتگی تولید نفت خام آمریکا، کاهش سطح ذخیره سازی های بنزین در آمریکا، حمله مهاجمان مسلح به تاسیسات گازی و نفتی در شمال عراق، حملات شورشیان به نظامیان آنگولا و نا آرامی ها در منطقه دلتای نیجر عنوان کرد.

این کارشناس ارشد نفتی، افزایش واردات نفت خام چین، انتشار خبر حمله به تاسیسات نفتی عربستان، توقف روند رشد آمار دکل های حفاری نفت در آمریکا، آغاز عملیات تعمیر و نگهداری در برخی پالایشگاه ها، واردات نفت خام کره جنوبی و تعطیلی یک ماهه میدان بوزارد در دریای شمال را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت نفت در 26 روز گذشته از ماه اوت ٢٠١٦ عنوان کرد.

یوسفی گفت: وجود مازاد عرضه نفت خام و فرآورده در بازار، بالا بودن سطح ذخیره سازی های نفت خام، کاهش خالص وضعیت خرید بورس بازان در بازار نایمکس، افزایش تولید نفت خام اوپک در ماه ژوئیه، بیانیه شرکت ملی نفت لیبی، کاهش قیمت نفت سبک صادراتی آرامکو، افزایش تولید نفت روسیه، کاهش قیمت فروش نفت عراق و ایران، از سرگیری صادرات نفت از شمال عراق، افزایش صادرات گازوئیل و بنزین چین در ماه ژوئیه را از عوامل تضعیف کننده قیمت نفت در بازه زمانی یاد شده است.

به گزارش شانا، شصت و سومین نشست تخصصی تحولات بازارهای نفت و گاز جهان دیروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) با حضور مدیران و کارشناسان انرژی در موسسه مطالعات بین المللی انرژی برگزار شد.

کد خبر 267936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =