وزیر نفت خواهان شتاب در توسعه عملیات گازرسانی است

عضو کمیسیون انرژی گفت: موضوع تامین قیر از طرف وزارت نفت بر اساس احکام بودجه و گازرسانی به برخی مناطق محور پرسش تعدادی از نمایندگان بود که وزیر نفت توضیح سازنده ای ارائه کرد.

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره نشست دیروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: این جلسه برای بررسی پرسش نمایندگان بود که با حضور مهندس زنگنه برگزار شد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: برخی پرسش ها ابعاد ملی و برخی جنبه منطقه ای داشتند که وزیر نفت به همه آنها پاسخ داد و در مجموعه نمایندگان قانع شدند البته پیگیری ها درباره محور برخی پرسش ها ادامه می یابد.

این نماینده مجلس دهم، تصریح کرد: برخی تنگناها خارج از اراده دستگاه اجرایی است به طور مثال هزینه تامین پرداخت یارانه های نقدی، وزارت نفت را با چالش روبرو کرده است این در حالی است که باید این صنعت را کمک کرد. 

عضو کمیته نفت و فراورده های نفتی افزود: عمده پرسش ها در زمینه گازرسانی بود که وزیر نفت ابعاد فنی و تخصصی کار در مناطق مورد نظر را بیان کرد و خوشبختانه مهندس زنگنه بر شتاب در توسعه گازرسانی ها تاکید کرد و راهکارهای عملیاتی برای این موضوع را بیان کرد که نمایندگان قانع شدند.

این نماینده مجلس دهم گفت: موضوع قیر هم مطرح شد زیرا در بودجه تکلیفی در این زمینه برای وزارت نفت پیش بینی شده است که وزیر نفت توضیح کاملی ارائه کردند که مقرر شد موضوع با حضور مسئولانی از برنامه و بودجه و نفت پیگیری شود زیرا در این بارع تنگنای بودجه هم وجود دارد زیرا وزارت نفت باید هزینه قیر را پراخت کند و در واقع برای وزارت نفت رایگان تهیه نمی شود بنابراین ردیف آن در بودجه برای تامین هزینه آن باید کامل پیش بینی شود جایز نیست افزون بر فشار یارانه ها، تنگناهای دیگری برای صنعت نفت ایجاد کرد.
کد خبر 267960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =