صرفه جویی در مصرف سالانه 1.5 میلیون لیتر سوخت مایع در شهرستان «سقز»

بهره برداری از طرحهای گازرسانی شهرستان سقز استان کردستان به مناسبت هفته دولت زمینه صرفه جویی مصرف سالانه 1.5 میلیون لیتر سوخت مایع را در این منطقه فراهم کرد.

سید امیرضوی، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به بهره برداری از طرحهای گازرسانی به 6 روستای شهرستان سقز به خبرنگار شانا گفت: برای اجرای این طرحها 33 هزار متر لوله پلی اتیلن با فشارpsi ۶۰ با پیش بینی نصب 450 انشعاب در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به وضع گازرسانی شهرستان سقز اشاره کرده و افزود: در شهرستان سقز 250 روستا وجود دارد که تا قبل از هفته دولت، 146 روستا به شبکه سراسری گاز پیوسته بود که با گازرسانی به 6 روستا در هفته دولت امسال تعداد روستاهای برخوردار از گاز این شهرستان به 152 مورد رسید. 
 
وی، میزان تقریبی جایگزینی گاز با سوختهای مایع را یک میلیون و 500 هزار لیتر در سال عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ گاز در شهرستان سقز قبل از هفته دولت 65.2 درصد بوده درحالی که با افتتاح این تعداد روستا در هفته دولت ضریب نفوذ گاز در شهرستان به 67.2 درصد می رسد که افزایش  2.7 درصد را نشان می دهد.
 
رضوی با بیان این که عملیات اجرای این پروژه ها در کمترین زمان ممکن به پایان رسید، افزود: هیچ پروژه ای به پایان نمی رسد مگر این که دیگر اداره های استان همکاری داشته باشند و از همکاری همه مسئولان در بهره برداری از پروژه های گازرسانی قدردانی می کنم.
 
وی با بیان این که استان کردستان دارای یکهزار و ٧٠٣ روستاست که قابلیت گازرسانی به یکهزار و ٥٠٣ روستا وجود دارد، اظهار کرد: تا پیش از آغاز هفته دولت امسال، ٩٨٨ روستای استان از مزایای گاز طبیعی برخوردار بود که با افتتاح ٤٨ پروژه گازرسانی در این ایام، این تعداد به بیش از یکهزار و ٣٦ روستا رسید.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: ٣٥٥ روستا از مجموع روستاهای متصل به شبکه در دولت یازدهم از مزایای گاز برخوردار شده اند که این تعداد شامل ٣٤ درصد روستاهای بهره مند از گاز استان می شود.
کد خبر 267979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =