ساخت پتروشیمی تخت جمشید به رونق کسب و کار در ماهشهر کمک می کند

معاون امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان، ساخت شرکت پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با 350 میلیارد ریال اعتبار برای تولید محصولات پتروشیمی توسط بخش خصوصی را از اقدامهای موثر دولت برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی در منطقه عنوان کرد.

به گزارش شانا، مهرداد نیکو، معاون امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان با تشریح موثرترین طرحهای دولت یازدهم در سه سال گذشته، یکی از مهمترین طرحهای دولت یازدهم در استان را الحاق شهرستانهای خرمشهر و آبادان به محدوده منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: پس از سفر رئیس جمهوری در دیماه سال 1392 این وعده اجرایی و 2 شهرستان آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند ملحق شدند و طی تصویب‌نامه دولت ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تکمیل طرح آبرسانی به خرمشهر و آبادان در دولت تدبیر و امید بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهوری به خوزستان افزود: آبرسانی به آبادان با احداث تصفیه خانه این شهر به ظرفیت 90 هزار مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی جمعیت شهری آبادان تا افق 1415 و با اعتبار یکهزار و 40 میلیارد ریال در سال 94 به بهره برداری رسید.

نیکو، راه اندازی فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به خوزستان دانست و تصریح کرد: کلنگ زنی طرح با ظرفیت یکهزار مگاوات در سال 1390 و ساخت نیروگاه در بهمن 1393 آغاز شد، همچنین فاز نخست نیروگاه با 500 مگاوات دارای 3 واحد است که هم اکنون 360 مگاوات آن با تامین سوخت از تیرماه 1395 وارد مدار شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان از دیگر طرحهای موثر در دولت یازدهم را ساخت شرکت پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با 350 میلیارد ریال اعتبار برای تولید محصولات پتروشیمی توسط بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی 354 نفر عنوان کرد و گفت: راه اندازی مجتمع کسب و کار اهواز در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز با اعتبار 80 میلیارد ریال برای افزایش اشتغال و ایجاد کسب و کار توسط بخش خصوصی نیز از این طرحهاست که هم اکنون 250 نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی افزود: صنایع دریایی ساحل اروند آبادان با اعتبار 283 میلیارد ریال برای توسعه صنعت تولیدات دریایی توسط بخش خصوصی با اشتغال‌زایی 342 نفر نیز فعال شده است.

نیکو همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی و بهسازی 42 روستا در سطح استان عنوان کرد: این طرح در سالهای 93 و 94 با 132 میلیارد ریال اعتبار در استان اجرا شده که برای 800 نفر اشتغال ایجاد کرده و حدود 50 هزار نفر از خدمات آن برخوردار شده‌اند.

کد خبر 267984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =