حذف کارت سوخت، هزینه های اضافه و سنگین را برطرف می‌کند

رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: حذف کارت سوخت اقدامی شایسته و مناسب از سوی دولت و مجلس بود، زیرا این موضوع هزینه های اضافه و سنگین را برطرف می‌کند.

به گزارش شانا، رضا پدیدار، رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، در مصاحبه با رادیو اقتصاد، به موضوع حذف کارت سوخت اشاره کرد و گفت: نگهداری سیستم چندگانه فروش فرآورده‌ های نفتی بار مالی سنگینی را متوجه کشور کرده است.

وی افزود: ادامه این روند موجب ایجاد دادوستد در داخل شبکه توزیع بنزین و جایگاه‌های سوخت بود و در نتیجه تشدید این وضع، رشد و توسعه اقتصاد زیرزمینی نفتی در کشور را شاهد خواهیم بود.

پدیدار با بیان این که قیمت نفت طی هفته گذشته بر مدار افزایشی بوده است، تصریح کرد: شاخص نفت سبک آمریکا با 31 سنت افزایش به 47 دلار و 64 سنت، و قیمت سبد نفتی برنت دریای شمال با 25 سنت افزایش به 49 دلار و 99 سنت رسید.

رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، در ادامه با اشاره به این که در هفته گذشته سبد نفتی اوپک با 35 سنت افزایش به 45 دلار و 36 سنت رسید، عنوان کرد: هم اکنون قیمت نفت سبک ایران در دامنه 46 دلار و قیمت نفت سنگین در دامنه 42 دلار است.

وی در باره این که آیا فرانسوی‌ها به پارس جنوبی برگشته‌اند، گفت: این موضوع صحت ندارد، پارس جنوبی امروز با 430 میلیون مترمکعب در روز در فرایند تولید خود با 100 میلیون مترمکعب افزایش این ظرفیت را دارد که به 530 میلیون مترمکعب در روز برای بهار سال آینده دست پیدا کند.

این کارشناس بازار انرژی افزود: این مهم می‌تواند میزان برداشت ایران را در میادین مشترک با قطر به هم ترازی برساند و زمینه ساز ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی در کشور شود.

پدیدار همچنین به قراردادهای جدید نفتی هم اشاره و تصریح کرد: این قراردادها با توجه به روح کلی اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقطه قوتی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی برای کشور باشد،  اسناد بالادستی و مستندات برنامه ششم توسعه در این قراردادها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با اشاره به این که بر اساس قراردادهای جدید نفتی مالکیت میادین نفتی در اختیار ایران است، عنوان کرد: اجرای قرارداد جدید می‌تواند به خروج از رکود حاکم بر کشور کمک کند.

کد خبر 267990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =