پالایشگاه آبادان به شبکه مخابراتی وزارت نفت متصل می‌شود

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از اتصال قدیمی‌ترین پالایشگاه ایران با واگذاری 2500 شماره به شبکه سراسری مخابرات وزارت نفت خبرداد.

علیرضا مقدم در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پروژه مخابراتی پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان به عنوان یک پالایشگاه دولتی تاکنون سیستم مستقل مخابراتی داشته است و از امکانات پنج رقمی استفاده نمی‌کرد و به روشهای دیگر به شبکه ون مخابراتی صنعت نفت متصل می‌شد که با اجرای این پروژه وارد سیستم مخابراتی وزارت نفت می‌شود.

وی با بیان این‌که بررسی‌های کارشناسی در مورد اتصال پالایشگاه آبادان به این سیستم از ابتدای پارسال آغاز و کارهای کارشناسی و خرید تجهیزات انجام شد، افزود: با ارسال همه تجهیزات مرکز به پالایشگاه، عملیات نصب تجهیزات با تغییر ساختار داخلی برای اتصال به شبکه سراسری مخابرات صنعت نفت در حال انجام است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ظرفیت پیش‌بینی شده در این پروژه را واگذاری چهار هزار و 500 شماره اعلام کرد که در حال حاضر 2 هزار شماره آنالوگ واگذار می‌شود ولی امکان واگذاری 2 هزار و 500 شماره دیگر شامل‌ تلفن‌های آنالوگ و آی پی IP و دکت وجود دارد.

مقدم هزینه اجرای این پروژه را 30 میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد؛ با بررسی‌های صورت گرفته تا نیمه دوم امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی همه مراحل طراحی مربوط به این مرکز که از نوع V5 است از سوی کارشناسان این شرکت با همکاری کارکنان مخابرات پالایشگاه آبادان صورت گرفته است.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان این‌که سیستم مخابراتی وزارت نفت به صورت اینترانت و بسته است، گفت: همه ارتباط صوتی و دیتا در شبکه ون(WAN) تامین می‌شود و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با 5 رقم شماره با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

کد خبر 268013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =