اقتصاد کشور روی ریل صحیح قرار گرفته است

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که برخی از اقدامهای دولت در 3 سال اخیر شاهکار است و باید بصورت جدی درخصوص آن اطلاع رسانی شود، گفت: اقتصاد کشور امسال باید تحرک جدی داشته باشد و وارد دوره فعالیت و رونق شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) در نشست معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی با اشاره به فضاسازی‌های برخی جریانهای مخالف دولت گفت: هم اکنون برخی از گروه‌های سیاسی منتقد دولت به دنبال نقد سازنده و دریافت پاسخ از دولت نیستند، بلکه هدفشان از مخالفت، تخریب دولت است، دولت مبنایش استقرار آرامش در کشور است، زیرا به عنوان قوه مجریه این موضوع را وظیفه خود می‌داند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که هر جریان سیاسی که مخالف و منتقد دولت است، می‌تواند در نهایت آزادی و آرامش به انتقاد بپردازد، افزود: کارنامه دولت تدبیر و امید در بخشهای مختلف کارنامه‌ای درخشان و قابل دفاع است و اگر شرایط کشور در سال 92 با وضع فعلی مقایسه شود آن زمان شاخصهای ممتاز عملکرد دولت مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به این که برخی سایتها و رسانه ها به صورت مستمر علیه دولت به انتشار تیتر و مطالب مختلف اقدام می‌کنند، تصریح کرد: ممکن است مشاهده این گونه تیترها باعث دلسردی برخی مدیران شود، اما باید توجه داشته باشیم که این رسانه ها نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی نیستند که در مورد ضعف دولت به اتفاق نظر رسیده باشند، بلکه اکثر این رسانه ها از یک منبع تغذیه می‌شوند و ماموریت دارند که علیه دولت بنویسند.

جهانگیری با تاکید بر این که اعضای دولت در سیاستهای کلان تعیین شده همسو هستند، ادامه داد: سیاستی در برخی رسانه ها تنظیم شده تا در گزارشهای آنها اختلاف نظر و چند صدایی از دولت منعکس شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که می‌خواهند وانمود کنند در درون دولت اختلاف نظر وجود دارد، این در حالی است که اعضای دولت در جهتگیریها و سیاستهای کلان کاملا هماهنگ هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که برخی از اقدامهای دولت در 3 سال اخیر شاهکار است و باید بصورت جدی درخصوص آن اطلاع رسانی شود، از رسانه ملی به دلیل انتشار اخبار مربوط به عملکرد دولت در هفته دولت قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی از کارهای مثبت انجام شده توسط دولت می‌تواند در اعتماد مردم به کارآمدی نظام موثر باشد.

وی افزود: کارآمدی نظام در ذهن مردم این است که آیا نظام می‌تواند گره‌ای از مشکلاتشان بازکرده و مسیری در جهت توسعه و پیشرفت باز کند یا خیر، این ذهنیت در افکار عمومی، بیشتر مبتنی بر عملکرد دولت و نحوه اداره کشور است و اگر مردم حس کنند مشکلاتشان در حال برطرف شدن است، نظام در نظر آنها کارآمد جلوه خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، امید مردم را مهمترین سرمایه برای نظام دانستند و فرمودند که مردم باید از اقدامها و کارهای مثبت که در گوشه و کنار کشور انجام می‌شود مطلع شوند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که دولت در سال پایانی خود برنامه های روشن و دقیق تدوین کرده است، عنوان کرد: اقتصاد کشور امسال باید تحرک جدی داشته باشد و وارد دوره فعالیت و رونق شود.

وی افزود: شرایط اقتصاد کشور در سالهای گذشته همانند اقتصادی بود که در چاله‌ای گرفتار شده و دولت تدبیر و امید برای بیرون آوردن این اقتصاد از شرایط سخت، وقت زیادی را صرف کرد و خوشبختانه امروز اقتصاد کشور در مسیر حرکت و در ریل صحیح قرار گرفته است.

جهانگیری با تاکید بر این که دولت به خاطر مسائل امروز جامعه، آینده کشور را به خطر نمی‌اندازد تصریح کرد: هنر دولت این است که شرایط امروز و آینده کشور را به صورت مداوم می‌بیند و قصد ندارد به دلیل تلاش برای توسعه امروز، به آینده کشور آسیب بزند و یا دغدغه های جامعه امروز را فدای توسعه آینده کشور کند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت برای مسائل آنی و کوتاه مدت برنامه دقیق تدوین کرده و برای اقتصاد کشور در بلندمدت نیز برنامه ریزی خوبی انجام داده است، گفت: باید اقتصاد ایران بزرگ شود و تولید داخلی و اشتغالزایی تحرک پیدا کند، زیرا در صورتی که این اتفاقها رخ ندهد، گرفتاریهای کشور در آینده جدی خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ششم توسعه افزود: باید کمبودها و عقب ماندگیهای گذشته را بر اساس سند چشم‌انداز، جبران کنیم، زیرا در غیر این صورت از سایر کشورهای منطقه در مسیر پیشرفت و توسعه عقب خواهیم ماند.

جهانگیری بودجه سال 96 را نیز موضوعی پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: اگرچه بودجه سال 95 به دلیل برخی مصلحتها و به خاطر بعضی مسائل سیاست خارجی با تاخیر به مجلس ارائه شد، اما بودجه سال 96 کل کشور به موقع تقدیم مجلس خواهد شد و انتظار داریم نمایندگان خانه ملت نیز آنرا به موقع تصویب و در اختیار دولت قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهوری از معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی خواست از برنامه ها و سیاستهای دولت دفاع کنند و با توضیحهای کارشناسی و استدلالهای قوی تلاش کنند تا صدایی واحد از دولت منعکس شود.

وی افزود: نمایندگان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی باید برای افزایش هماهنگی هرچه بیشتر میان دولت و مجلس تلاش کنند و در قالب تعاملی سازنده، از برنامه ها و لوایح دولت در مجلس دفاع کنند.

کد خبر 268028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =