افتتاح 299 جایگاه سی ان جی در کشور

مدیر طرح احداث جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: از ابتدای آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون 299 جایگاه سی ان جی در کشور راه‌اندازی و در مدار قرار گرفته است.

علی مهرابی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب گفت: تعداد جایگاه‌های سوخت سی ان جی در کشور به دو هزار و 351 جایگاه رسیده است که تا یکسال باقیمانده از فعالیت دولت یازدهم، 50 جایگاه دیگر به شمارگان جایگاه‌های سی ان جی کشور افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که تعداد جایگاه‌های سی ان جی در سال 92، دو هزار و 52 باب بوده است، افزود: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان کار دولت یازدهم 50 جایگاه جدید وارد مدار می‌شود که شمارگان جایگاه‌های سی ان جی به مرز دو هزار و 401 جایگاه می‌رسد.

مدیر طرح احداث جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد:  میزان مصرف سی ان جی در سال 92 (ابتدای کار دولت یازدهم) 18 میلیون مترمکعب بود که هم اکنون به روزانه 21 میلیون مترمکعب رسیده، این در حالی است که ظرفیت بیش از 40 میلیون مترمکعب در کشور فراهم شده است و در صورت استقبال مردم امکان توزیع وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که 75 جایگاه جدید سی ان جی در دست احداث قرار دارد، تاکید کرد:  احداث 75 جایگاه جدید سی ان جی در سه مرحله اجرایی خواهد شد که در  فاز  نخست 25 جایگاه با سرمایه‌گذاری دولت در بخش ساختمان و تجهیزات، در فاز دوم 25 جایگاه با سرمایه‌گذاری دولت در بخش ساختمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه انشعابات با ارائه تجهیزات یارانه‌ای و در فاز سوم 25 جایگاه کاملا خصوصی در بخش ساختمان و تجهیزات در حال ساخت است.

مهرابی اظهار کرد: امسال 29 جایگاه سی ان جی در کشور راه اندازی شده که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان امسال 31 جایگاه دیگر  احداث خواهد شد.

به گزارش شانا، هم اکنون ایران با بیش از دو هزار و 351 باب جایگاه سی ان جی و ایجاد ظرفیت بیش از دو میلیون و 615 هزار مترمکعب در ساعت توانایی توزیع بیش از 40 میلیون مترمکعب سی ان جی را با احتساب 14 ساعت کارکرد کمپرسور به بیش از سه میلیون و خودرو گاز سوز در شبکه حمل و نقل دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته ایران با متوسط کارکرد هفت ساعت برای کمپرسورهای نصب شده در جایگاه های سراسر کشور روزانه حدود 20 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده در شبکه حمل و نقل مصرف کرده است که این رقم نه تنها حدود 6 میلیون و 800 هزار  لیتر بنزین برای کشور صرفه اقتصادی داشته است بلکه در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، همچنین ایجاد اشتغال در زنجیره چرخه تولید، رکورددار مصرف این سوخت پاک در جهان بوده است.

کد خبر 268031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =