پایه اقتصاد مقاومتی تکیه بر نیروهای خلاق است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پایه اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی تکیه بر نیروی انسانی خلاق و گفتمان سازی کسب کار نوین در جامعه است.

به گزارش شانا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) در شورای اداری استان مرکزی گفت: تکیه بر اقتصاد نفتی، حوزه دانش و کسب و کار نوین را توسعه نخواهد داد، امروز باید در سایه خودآگاهی، برنامه محوری و همت بلند مشکلات را ترمیم کنیم.

وی افزود: تربیت نسل جوان کشور باید با مفاهیم دانش بنیان متحول شود و بساط فرهنگ پشت میز نشینی و مصرف گرایی، تکیه بر درآمدهای دولتی باید یکبار برای همیشه از این کشور جمع شود و میدان داری به کارآفرینان خلاق و پژوهش مدار سپرده شود.

ستاری تصریح کرد: کارآفرینی نیاز به افرادی دارد که دارای اعتماد به نفس و خودباور باشند که تیم عاشقی را گرد خود جمع کند و با زمین خوردنهای متعدد دوباره برخیزد و ادامه کار را انجام دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این که شرکتهای دانش بنیان باید جایگاه خود را بیابند و کانون کارآفرینی و کسب و کار شوند، عنوان کرد: تمرکز بر این حوزه هم سازگار با محیط زیست است و هم ارزش افزوده بالایی دارد و مشاغل ایجاد شده از قبل آن نیز پایدار و پویاست.

وی گفت: گردش مالی 2600 شرکت دانش بنیان کشور در سال 94 بیش از 200 هزار میلیارد ریال برآورد شده است و آینده کشور در درآمدزایی و توسعه از توسعه هدفمند و گسترش این مسیر می‌گذرد.

کد خبر 268044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =