توزیع فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی از مرز 531 میلیون لیتر گذشت

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی از توزیع 531 میلیون و 647 هزار لیتر از انواع فرآورده‌های نفتی در پنج ماه امسال در استان مرکزی خبرداد.

کورش محمودیه با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 7.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی، میزان توزیع نفت سفید را دومیلیون و 334 هزار لیتر، بنزین موتور را 204 میلیون و 998 هزار لیتر، نفت‌گاز را 299 میلیون و 445 هزار لیتر و نفت‌گاز نیروگاهی را 22 میلیون و 113 هزار لیتر اعلام کرد و افزود: مصرف نفت‌گازبخش نیروگاهی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 38 درصد کاهش داشته است.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با اشاره به توزیع دو میلیون و 757 هزار لیتر نفت‌کوره در این بازه زمانی اظهار کرد: مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 48 درصد کاهش داشته که مهمترین دلیل آن استفاده صنایع و معادن از سوخت‌های جایگزین بوده است.

وی با بیان این‌که میزان توزیع نفت‌کوره نیروگاهی در این مدت با کاهش 100 درصدی در استان مرکزی به صفر رسیده است، گفت: این کاهش مصرف ناشی از استفاده نیروگاه‌ها از گاز طبیعی است که امیدواریم استفاده از سوخت‌های پاک به جای نفت‌کوره بتواند در بهبود آلایندگی‌های زیست‌محیطی در کلان شهر اراک موثر باشد.  

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فـرآورده‌های نفتی منطقه استـان مرکزی در محدوده جغرافیـایی ۲۹۲۲۵ کیلومتر مربع دارای چهار ناحیه (مرکزی با تعداد 9 هزار و ۳۹۶ مصرف‌کننده و یک میلیارد و ۸۱۴ میلیون لیتر، خمین با 2 هزار مصرف‌کننده و توزیع سالانه ۱۳۱ میلیون لیتر، دلیجان با یک هزار و ۴۰۰ مصرف‌کننده و ۱۶۲ میلیون لیتر و ساوه با 4 هزار مصرف‌کننده و توزیع ۶۴۲ میلیون لیتر فرآورده درسال) و تعداد ۶۸۷ نقطه عرضه سوخت، مسئولیت تحویل و انبـارداری و توزیع فـرآورده‌های عمده و ویژه را در سطح استان که شامل یک هزار و ۹۵ پارچه روستا، ۱۸ شهر و ۱۱ شهرستان و همچنین برخی استانها برعهده دارد.

انبار نفت این شرکت با عنوان انبار نفت سردار سرلشگر شهید رحیم آنجفی در کیلومتر۲۰ جاده شازند و در مجاورت پالایشگاه قرار دارد و با وجود ۳۶ مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیارد و۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی را داراست.

در حال حاضر این شرکت روزانه حدود ۱۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی را به استانهای مرکزی، تهران، البرز، قم، همدان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و برخی از استانهای دیگر و همچنین سوخت نیروگاه‌های حرارتی شازند اراک، شهیدرجایی، شهید مفتح، بیستون، سیکل ترکیبی قم، رودشور، نکا و برخی نیروگاه‌های دیگر را تامین‌ می‌کند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با برخورداری از ۱۰۴ نقطه بارگیری که در حال حاضر از ۴۰ نقطه آن استفاده می‌شود، آمادگی بارگیری تا ۴ برابر تولیدات پالایشگاه را دارد.

کد خبر 268053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =