کاهش 40 درصدی مصرف نفت‌کوره در منطقه چهار محال و بختیاری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری، مقدار مصرف نفت کوره این منطقه در چهار ماه امسال را با 40 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال یک میلیون و 340 هزار لیتر اعلام کرد.

مجتبی سرداری با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: میزان مصرف نفت‌گاز در این بازه زمانی به 77 میلیون و 841 هزار لیتر رسید که در مقایسه با پارسال کاهش 3.6 درصدی داشته است.

وی، مهمترین دلیل کاهش مصرف این فرآورده در منطقه چهارمحال و بختیاری را اجرای طرح عرضه سوخت نفت‌گاز به خودروهای برون و درون‌شهری بر اساس پیمایش و از سویی تک نرخی شدن این فرآورده در استان اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری در ادامه از افزایش بیش از سه درصدی مصرف بنزین موتور و افزایش حدود 15 درصدی بنزین سوپر در چهار ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبرداد و اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 86 میلیون و  764 هزار لیتر بنزین موتور و دو میلیون و 263 هزار لیتر بنزین سوپر در مجاری عرضه سوخت این منطقه عرضه شده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی هفت هزار و 184 تن گاز مایع به فروش رسیده که تلاش مسئولان منطقه و کارشناسان برای ترغیب مصرف‌کنندگان در جایگزینی گاز طبیعی شهری به جای مصرف این فرآورده نفتی از اهداف مهم این شرکت است.

افزایش 11 درصدی مصرف گاز طبیعی در منطقه چهارمحال و بختیاری

سرداری اعلام کرد: در چهار ماه امسال 30 میلیون و 700 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) به فروش رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این‌که به ازای مصرف 30 میلیون و 700 هزار مترمکعب سی ان جی حدود 29 میلیون لیتر بنزین در منطقه چهارمحال و بختیاری صرفه جویی شده است، گفت: این میزان مصرف سی ان جی حدود 19 درصد از سهم سبد سوخت امسال استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش سفرهای تابستانی به استان و راه‌اندازی مجدد جایگاه‌های پل قره و پاسارگاد همچنین بهره‌برداری از جایگاه سی ان جی شهرداری لردگان در این بازه زمانی از دلایل عمده افزایش مصرف این سوخت پاک در استان بوده است.

وی درباره استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی ان جی تحت پوشش این منطقه اظهار کرد: در چهار ماه امسال بیش از 80 درصد جایگاه‌های سی ان جی  استانداردسازی شده است.

کد خبر 268063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =