آمادگی جمهوری آذربایجان برای ارسال گاز ایران به اروپا

معاون وزیر انرژی آذربایجان از آمادگی این کشور برای استفاده از گاز تولیدی ایران و عراق در خط لوله‎های صادراتی خود به اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری abc.az از باکو، جمهوری آذربایجان نسبت به پیوستن طرفهای ثالث به شبکه انتقال گاز خود به اتحادیه اروپا، همچنان امیدوار است.

ناطق عباسف، معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، اعلام کرد از نظر فنی، فرصت پیوستن ایران و عراق به خط لوله ترانس آناتولی فراهم است.

وی گفت: شبکه گاز ایران و عراق اکنون به هم متصل شده اند و زیرساختهای اتصال شبکه گاز ایران به آذربایجان نیز وجود دارند؛ این واقعیت، فرصت عرضه گاز ایران و عراق را به اروپا از راه خط لوله ترانس آناتولی فراهم می‌کند.

به گفته معاون وزیر انرژی آذربایجان، با توجه به این که این طرح نیازی به سرمایه‎گذاری هنگفت ندارد، می‎تواند برای عراق و ایران نیز سودآور باشد.

عباسف گفت: ممکن است ساخت ایستگاه‎های تقویت فشار و دیگر تغییرهای کوچک لازم باشد، اما به هر حال این طرح ترانزیتی جذاب است.

وی همچنین اعلام کرد خط لوله ترانس آناتولی الزامهای فناوری و مالی پیچیده‎ای دارد، اما از حمایت کامل برخوردار و حتی با کاهش قیمت انرژی نیز قابل انجام است.

کد خبر 268066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =