۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر: 268067
ذخیره سازی ال پی جی تولیدی فازهای ١٥ و ١٦ آغاز شد

مجری طرح توسعه فازهای ١٥و ١٦ از ذخیره سازی ال پی جی (پروپان و بوتان) تولیدی پالایشگاه این فازها در مخازن واحد ذخیره سازی LPG خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، رضا فروزش اعلام کرد: با تکمیل فعالیتهای راه اندازی کمپرسور واحد ذخیره سازی ال پی جی، ذخیره سازی این محصول ( پروپان و بوتان) تولیدی پالایشگاه این فازها در مخازن مربوطه آغاز شد. 

وی افزود: امیدواریم با تثبیت و پایدارسازی شرایط عملیاتی و تولیدی این واحد و افزایش روند ذخیره سازی، نخستین محموله های صادراتی ال پی جی تولیدی فازهای 15 و 16، اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه آماده شود. 

پروپان و بوتان از محصولات ارزشمند تولیدی در فازهای پارس جنوبی است. با تکمیل و آماده سازی واحد تولید و ذخیره سازی این محصول، گام مهمی در جهت تکمیل زنجیره ارزش منابع گازی میدان مشترک پارس جنوبی برداشته می شود.

فازهای 15 و 16 با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، تولید روزانه‌ 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، تولید سالانه‌ 1.05 میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ LPG (پروپان و بوتان)، تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ با هدف تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ مستقر در منطقه عسلویه و تولید روزانه‌ 400 تن‌ گوگرد به مرحله اجرا در آمده است. 

کد خبر 268067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =