۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
  • کد خبر: 268074
آتش سوزی چاه های نفتی القیاره عراق مهار شد

آتش سوزی چاه های نفتی آزاد شده از دست داعش در منطقه القیاره عراق، مهار و خاموش شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، وزارت نفت عراق روز دوشنبه (هشتم شهریور ماه) اعلام کرد که آتش سوزی در چهار چاه نفت منطقه نفت خیر القیاره را خاموش کرده است.

نیروهای مسلح عراق هفته گذشته این منطقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

به گفته فیاض النعمه، معاون وزیر نفت عراق، تلاش برای خاموش کردن شعله های باقیمانده چاه ها یا تاسیسات نفتی که جنایتکاران داعش پیش از فرار از شهر القیاره آتش زده اند، ادامه دارد.

وی به شمار آتش سوزی ها در این منطقه، اشاره ای نکرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز پنجشنبه (چهارم شهریور ماه) اعلام کرد که ارتش این کشور، عناصر گروه داعش را از منطقه نفت خیز القیاره در جنوب شهر موصل مرکز این گروه تروریستی در خاک عراق، بیرون رانده است.

به گفته العبادی، آزادسازی القیاره، گام مهمی به سوی دستیابی به هدف بزرگتر بازگرداندن موصل در شمال عراق است که بزرگترین شهری به شمار می رود که در خاک کشورهای عراق و سوریه در اشغال این گروه قرار دارد.

نیروهای مسلح عراق، ماه گذشته (ژوئیه) پایگاه هوایی قیاره را از اشغال داعش آزاد کردند و قصد دارند از آن به عنوان مرکز حمایت از پیشروی نیروهای این کشور به سوی موصل در ٦٠ کیلومتری شمال آن، بهره برداری کنند.

بخشی از نفت خام تولیدی منطقه القیاره، که از نوع بسیار شور است، در یک پالایشگاه کوچک در این منطقه، فرآوری می شود.

تولید کنونی عراق، دومین تولید کننده عمده عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، حدود چهار میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز است که این کشور ٩٥ درصد هزینه های همگانی خود را از درآمد فروش آن، تامین می کند.

وزارت نفت عراق پنجشنبه (٢٨ مرداد ماه) اعلام کرده بود که انتقال نفت از میدان های کرکوک را که توسط شرکت دولتی نفت شمال بهره برداری می شود، از طریق خط لوله اقلیم کردستان به ترکیه ازسرگرفته است.

کد خبر 268074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =