ایران به جایگاه اصلی خود در بازار نفت بازگشته است

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که صنعت نفت در کمتر از 6 ماه بعد از برجام احیا شده و هم اکنون توانستیم خودمان را به جایگاه قبل از تحریمها برسانیم، گفت: ایران به جایگاه اصلی خود در بازار جهانی نفت بازگشته است.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، دیروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) در نشست شورای اداری استان تهران، با تبریک هفته دولت و تقدیر از خدمتگزاران به ملت، گفت: دولت به عنوان اداره کننده اجرایی نظام پیشران برنامه ها و تحقق بخش اهداف نظام است، بنابراین چنانچه در این هفته از دستاوردهای دولت سخن گفته می‌شود، این دستاوردها متعلق به نظام و همه مردم ایران است.

وی با بیان این که در اقتصاد مقاومتی تحقق رشد پویا و اهداف چشم‌انداز بیست ساله به عنوان اهداف اصلی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: اساس اقتصاد مقاومتی حرکت هدفمند و رو به جلو و دستیابی به رشد و توسعه پایدار است.

نهاوندیان سوق یافتن یک فرد یا جامعه از جایگاه انفعالی تبعیت به جایگاه فعال و تاثیر گذار را شاخصه دیگر عزت دانست و تصریح کرد: زمانی نفت به عنوان ابزار سیاسی در دست ایران و اعضای اوپک بود به نحوی که تهدید به استفاده از این ابزار طرف مقابل را ناگزیر به کوتاه آمدن می‌کرد، اما چه شد که این ابزار به دست طرف مقابل افتاد و آنها با استفاده از ابزار نفت، تهدیدهای ظالمانه خود را اعمال می‌کردند، بدون تردید ادامه چنین پیشامدی موجب افزایش قدرت و عزت ما نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری عنوان کرد: امروز نقطه عزت اینجاست که تحریمها را بدون از دست دادن هیچ بخشی از فناوری هسته‌ای شکسته‌ایم و قطعنامه‌ای که بر مبنای ادعای باطل صادر شده بود توسط همان مدعیان ابطال شد و صنعت نفت نیز در کمتر از 6 ماه احیا شده و توانستیم خودمان را به جایگاه قبل از تحریمها برسانیم و اینها همه نشانه های عزت و اقتدار است.

وی گفت: خارج شدن از انفعال و دستیابی به جایگاه نقش فعال، قدرت چانه زنی و اثرگذاری بالاتر ، نشانه های عزت است و امروز به واسطه اقدامهای انجام شده این نشانه ها تحقق یافته است.

نهاوندیان با بیان این که دولت تدبیر و امید در اقدامها و فعالیتهای خود بر لزوم حرکت در مسیر عدالت تاکید داشته است، افزود: این که توانستیم در 3 سال گذشته تورم بالای 40 درصد را به زیر 9 درصد کاهش داده و رشد فزاینده بیکاری را مهار و تعداد شاغلین افزایش یابد به معنای پیمودن رویکرد عدالت محورانه است و به فضل الهی امسال با افزایش اشتغالزایی نرخ بیکاری پایین‌تر خواهد آمد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری حمایت از فناوریهای نوین و شرکتهای دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دولت یکی از اولویتهای اساسی خود را حمایت از شرکتهای دانش بنیان و جوانان فعال در این عرصه قرار داده است و تعداد این شرکتها که در طول دولت یازدهم به ثبت رسیده و مورد حمایت قرار گرفتند، واقعا قابل توجه است.

کد خبر 268082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =