گفت‌وگوی ترکمنستان با آلمان درباره ارسال گاز به اتحادیه اروپا

رئیس جمهور ترکمنستان در سفر خود به برلین آمادگی این کشور را برای ارسال سریع گاز به اتحادیه اروپا اعلام کرد.

به گزارش روزنامه دیلی نیوز مصر، قربانقلی بردی محمدف، رئیس جمهوری ترکمنستان در سفر دیروز (دوشنبه، هشتم شهریور ماه) خود به برلین و دیدار از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اعلام کرد که این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن آماده ارسال گاز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

رئیس جمهوری ترکمنستان گفته است یکی از مشکلات فروش گاز این کشور به اتحادیه اروپا کسب رضایت از روسیه و ترکیه است، زیرا ارسال هر محموله گازی از ترکمنستان، ناچار به عبور از دریای خزر و کشورهای ترانزیت مانند روسیه و ترکیه خواهد بود.

این کشور آسیای مرکزی همچنین در حال بحث و گفتگو برای صادرات گاز به چین، هند و افغانستان است. ترکمنستان از جمله کشورهایی است که دارای ذخایر فراوان گازی جهان است.

شرکت بی پی در گزارش "مرور آماری انرژی جهان" منتشر شده در ماه ژوئن سال ٢٠١٦ میلادی، اعلام کرد که ذخایر گاز طبیعی ترکمنستان در سال گذشته میلادی 17 تریلیون و 500 میلیارد متر مکعب بود که نسبت به سال 2014 میلادی، هیچ تغییری نکرده است.

همچنین سهم این کشور از مجموع ذخایر گازی جهان در سال 2015 میلادی 9.4 درصد بوده است.

میانگین تولید گاز ترکمنستان در سال گذشته میلادی (2015)، از 4.5 درصد رشد نسبت به سال 2014 برخوردار بوده است، به طوری که از 69 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب در سال 2014 به 72 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب در سال 2015 رسیده است.



کد خبر 268084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =