تصمیم چین به ایجاد هاب تولید نفت در شمال غرب این کشور

شرکت سینوپک چین قصد دارد یک هاب تولید نفت در حوزه نفتی تاریم این کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت سینوپک، دومین شرکت بزرگ نفت و گاز چین، دیروز (دوشنبه، هشتم شهریور ماه) اعلام کرد که قصد دارد در فاصله سال های 2016 تا 2020 میلادی یک هاب تولید نفت خام با ظرفیت سالانه یک میلیون و 500 هزار تن در حوزه " تاریم" واقع در شمال غربی استان " شینجیانگ" این کشور بسازد.

گفته می‌شود که میدان نفتی شوئیبی سینوپک، از جمله اکتشاف‌های تازه در غرب حوزه تاریم، دارای ذخایری به حجم یک میلیارد و 200 میلیون تن نفت و 500 میلیارد متر مکعب گاز است.

این شرکت قصد دارد 10 چاه نفتی در این میدان ایجاد کند که هم اکنون حفاری هشت مورد را تکمیل کرده است. 6 حلقه از این مجموعه چاه‌ها، نفت با کیفیت و ارزش تجاری بالا تولید می‌کند. سینوپک در مجموع دارنده 32 فاز ذخیره‌سازی نفت در حوزه تاریم است.

چین که در دهه ١٩٩٠ میلادی به یک واردکننده کامل نفت خام تبدیل شده بود ، در پی تولید انرژی بیشتر در داخل کشور به منظور تقویت اقتصاد روبه رشد خود است.

داده‌های کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین حاکی است که واردات گاز این کشور در ماه ژوئیه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 0.3 درصد کاهش یافت که دلیل آن افت 2.3 درصدی مصرف این سوخت پاک در این مقطع زمانی است.

بر پایه آمار رسیده از این کمیسیون، تولید گاز چین در هفت ماه نخست 2016 میلادی با 2.1 درصد افزایش سالانه، به 77 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب و واردات این سوخت پاک با 17.9 درصد افزایش به 40 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب رسید؛ مصرف گاز طبیعی نیز در این مقطع با 8.8 درصد افزایش سالانه، 113 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب بوده است.


کد خبر 268097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =