۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
  • کد خبر: 268106
افت سود نفتی یک ابرشرکت روسی

سود خالص شرکت لوک اویل در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اگرچه افت ارزش روبل، 30 درصد کاهش قیمت جهانی نفت خام را در روسیه جبران کرد، سود خالص شرکت روسی لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت این کشور، در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد پایین آمد.

برپایه گزارش‌ها، سود خالص این شرکت در این مقطع 62 میلیارد و 570 میلیون روبل روسیه (962 میلیون دلار) و بیشتر از انتظار تحلیلگران (62 میلیارد و 280 میلیون روبل) بود.

عملکرد این شرکت بهتر از شرکت روسنفت، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، بوده است، زیرا سود سه ماه دوم سال جاری میلادی روسنفت نسبت به مدت مشابه پارسال یک سوم کاهش یافت.

شرکت لوک اویل که حدود 2 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند- کمی پایین‌تر از میزان تولید کشور اوپکی ونزوئلا- به تازگی بر صنایع بالادستی نفت داخل و خارج از این کشور متمرکز شده است. طبق اعلام این شرکت، تولید نفت خام و میعانات گازی آن در نیمه نخست سال جاری میلادی، بر مبنای سالانه، از 370 میلیون بشکه به 349 میلیون و 600 هزار بشکه کاهش یافت.

در پی کاهش تولید نفت این شرکت، لوک اویل تصمیم گرفت در ماه سپتامبر امسال برنامه حفاری میدان نفتی سیبری غربی را عملیاتی کند تا بدین گونه میزان افت تولید را از 6.5-7 درصد در سال جاری میلادی به 1.5 -2.5 درصد در سال 2017 میلادی کاهش دهد.

درآمد لوک اویل (پس از پرداخت مالیات، بهره و استهلاک) در سه ماه دوم سال جاری میلادی با 9.3 درصد افت به یک تریلیون و 340 میلیارد روبل رسید.

کد خبر 268106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =