نرخ رشد اقتصادی ایران در بهار 95 به 4.4 درصد رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کمک بانکها به بخش تولید از پاییز پارسال و در قالب بسته سیاستی خروج از رکود آغاز شد که نتیجه آن در سه ماه پایانی پارسال، رشد 2.3 درصدی ثبت شد و در بهار امسال نیز به رشد 4.4 درصدی رسیدیم، هرچند متوسط رشد پارسال 1.3 درصد بود.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز (سه‌شنبه، نهم شهریورماه) در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی، با یادآوری این که در طول برنامه ششم توسعه سالیانه به 7 تریلیون و 230 هزار میلیارد ریال (723 هزار میلیارد تومان) سرمایه نیاز داریم، گفت: از نطام بانکی انتظار داریم این همراهی را برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و نیز اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله داشته باشد.

وی افزود: البته سازمان برنامه و بودجه در بلندمدت برای تامین سرمایه لازم با هدف تحقق رشد 8 درصدی سالیانه، تامین مالی از بازار سرمایه را در نظر گرفته است.

نوبخت با یادآوری تاثیر تحریمها بر نظام بانکی در سالهای گذشته تصریح کرد: فشار تحریمها سبب فقدان دسترسی به بانکداری بین‌الملل و به دنبال آن استانداردهای حسابداری شد که نتیجه آن افزایش هزینه مبادلات مالی برای نظام بانکی بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت یازدهم، کار خود را با 380 هزار میلیارد ریال بدهی دولت گذشته به نظام بانکی آغاز کرد، گفت: با وجود این بدهیها اکنون دولت برای خروج از رکود از نظام بانکی خواسته برای بهبود تولید، به 7500 واحد به میزان 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات دهد که با همکاری بانکها به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: کمک بانکها به بخش تولید از پاییز پارسال و در قالب بسته سیاستی خروج از رکود آغاز شد که نتیجه آن در سه ماه پایانی پارسال، رشد 2.3 درصدی ثبت شد و در بهار امسال نیز به رشد 4.4 درصدی رسیدیم، هرچند متوسط رشد پارسال 1.3 درصد بود.

نوبخت به تلاش دولت برای تسویه بدهی خود به بانکها اشاره کرد و افزود: در قالب لایحه اصلاح بودجه که در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان نیز آنرا تایید کرد، 400 هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به بانکها کاهش خواهد یافت.

 


کد خبر 268109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =