نخستین سمینار آشنایی با اعلام سامانه های هوشمند ایمنی برگزار شد

نخستین سمینار آشنایی با اعلام سامانه های هوشمند ایمنی و اتوماتیک فوم پاشی (Foam Fatale) جهت اطفای حریق و ارتقای ایمنی مخازن فرآورده های نفتی از سوی مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، کارشناسان و مدیران به منظور برنامه ریزی، ارتقا و بهبود سطح ایمنی مخازن ذخیره سازی نفت و فرآورده های نفتی در شرکت های بهره بردار و مناطق عملیاتی نفت و گاز صنعت نفت کشور با طرح پرسش های فنی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این مراسم کریستوس سیدرپولوس، مدیرعامل شرکت یونانی فوم پاش، حوادث و آتش سوزی های اخیر در صنعت نفت و پتروشیمی کشور و جهان را بررسی و تحلیل کرد.

وی پاشیدن فوم هوشمند و اتوماتیک (Foam Fatale) را در صنعت نفت به منظور جلوگیری از حوادث و آتش سوزی های احتمالی الزامی دانست و گفت: مهمترین  مشخصات برای طراحی و ساخت سیستم پاشش فوم باید براساس استفاده از حجم بیشتر فوم، آماده بودن فوم جهت عملکرد فوری، پاشش پیوسته و یکنواخت، عملکرد اتوماتیک و سریع سیستم و پوشش کامل سطح سیال باشد.

وی در ادامه بی نیازی به شبکه آب آتش‌نشانی، آتش‌نشانان و عملکرد اتوماتیک را از دیگر ویژگی های سامانه فوم پاش مدرن و روزآمد در دنیا برشمرد و افزود: همواره در راستای ارتقای ضریب ایمنی صنعت نفت در دنیا همه ابزارها و پتانسیل‌های موجود را باید با به کارگیری فناوری برای حفاظت از سرمایه‌ها بکار گرفت.

این سمینار تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان ایمنی، آتش‌نشانی،بهداشت محیط، مهندسی، بهره برداری، بازرسی و فنی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در محل سالن همایش های مدیریت اکتشاف برگزار شد.


کد خبر 268113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =