قراردادهای جدید نفتی، ابتکار ماندگار دولت یازدهم است

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی تهران گفت: مهمترین اقدام دولت یازدهم در مقایسه با تمام ادوار، چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آنرا می‌توان در زمینه تدوین ساختار و الگوی قراردادهای جدید نفتی مشاهده کرد.

به گزارش شانا، رضا پدیدار، عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت یازدهم در این 3 سال، کارهای مهمی را به سرانجام رسانده است که از جمله مهمترین اقدامهای دولت می‎توان به افزایش سطح اعتماد جامعه اشاره کرد، همچنین رشد استاندارد‎های اخلاقی دولت در ارتباط با بخشهای مختلف اقتصادی بویژه بخش خصوصی مسئله مهمی است که از زاویه دیگری باید به اقدامهای دولت نگاه کرد، مسئله‎ای که در مقایسه با دولت قبل بهبود ویژه‎ای پیدا کرده است.

وی افزود: ایجاد تحول در نظام پارلمان بخش خصوصی که با مشارکت فعال و حضور حداکثری نمایندگان دولت در کمیسیونهای تخصصی بخش خصوصی صورت گرفته است، عملکرد دیگر دولت یازدهم است که در مقایسه با دولتهای قبلی استثنایی بود، همچنین دولت حرکتی را برای مدیریت مطلوب فضای کسب و کار و ملزم شدن به برنامه‎ریزی و آماده‎سازی برای رسیدن به اهداف مورد نظر آغاز و دنبال کرده است.

پدیدار تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین اقدامهای دولت در مقایسه با تمام ادوار، چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن را بتوان در زمینه تدوین ساختار و الگوی قراردادهای جدید نفتی مشاهده کرد.

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: می‎توانم اعلام کنم که ساختار قرارداد‎های جدید نفتی به گونه‎ای است که می‎تواند پس از حوادث تلخ دوران تحریم ابتکار عملی را ایجاد کند تا صنعت نفت مجددا به موتور محرکه اقتصاد کشور بدل شود.

وی ادامه داد: این قراردادها قابلیت بسیار خوبی برای مشارکت شرکتهای خارجی و داخلی فراهم می‎کند، همچنین این قراردادها 3 موضوع جذب سرمایه ‎گذاری خارجی، انتقال دانش و فناوری و نیز مدیریت توسعه را در بر می‎گیرد که گستره این 3 مبنا می‎تواند تمام پروژه‎ های صنعت نفت را شامل شود.

کد خبر 268125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =