موضوع قراردادهای جدید نفتی در هیئت تطبیق بررسی می شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی می‌شود و اگر با موارد مدنظر رهبری مطابقت نداشته باشد، تصویب نخواهد شد و این موضوع اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، نهم شهریورماه) در پاسخ به این اخطار گفت: موضوع قراردادها در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مورد قراردادهای نفتی بررسی می‌شود و اگر با موارد مدنظر رهبری مطابقت نداشته باشد، تصویب نخواهد شد و این موضوع اعلام می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی تذکر خود را  با استناد به اصل 81 قانون اساسی و  تذکری به استناد بند 11 ماده 24 درباره موضوع قرار دادهای نفتی ارائه کرده بود.

هیئت دولت چندی پیش برای سومین مرتبه مصوبه ناظر به شرایط عمومی قراردادهای نفتی را با اصلاحاتی از نظر گذراند این مصوبه باید برای بار سوم در هیئت تطبیق مقررات مجلس بررسی شود.

بیشتر نمایندگان مجلس با کلیات الگوی جدید قراردادهای نفتی موافق هستند و بر روش های جدید جذب سرمایه گذاری در صنعت نفت بویژه میدان های مشترک تاکید دارند اما در جزئیات بر اعمال موارد 15 گانه نیز تاکید و توصیه دارند. 

کد خبر 268137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =