خطوط لوله و مخابرات نفت پایه‌گذار آشتی صنعت با دانشگاه است

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از این شرکت به عنوان یکی از پایه‌گذاران آشتی صنعت با دانشگاه در کشور یاد کرد.

داریوش امیرسرداری گودرزی به مناسبت هفته دولت با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: زمینه آشتی صنعت با دانشگاه را با تمرکز بر امر پژوهش ، توسعه و ایجاد فرصت مناسب برای طرح‌های دانش‌بنیان در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران پایه‌گذاری کردیم.

وی با اشاره به این‌که در گذشته واردکننده بسیاری از قطعات بودیم ولی در حال حاضر امکان و توانایی صادرات قطعات به سایر کشورها را به دست آورده‌ایم، افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، جوانان و نیروهای بومی کشور را باور کرده و با حمایت از دانشگاه و تلاش همکارانمان توانستیم بسیاری از شرکت‌های کوچک را به شرکت‌های بزرگ تبدیل کنیم.

گودرزی ادامه داد: پس از برجام به شرکتهای خارجی که به نوعی قبلا با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همکاری می‌کردند، اعلام کردیم که فقط می‌توانند برای تعمیر یا ساخت قطعات در کنار شرکت‌های داخلی ما قرار بگیرند، باور این موضوع برایشان سخت بود ولی آمدند و دیدند و به این باور رسیدند که دیگر در بسیاری از زمینه‌ها به آنها احتیاجی نداریم.

وی تصریح کرد: امروزه با شعف و شادی اعلام می‌کنیم که با حمایت واقعی از پیمانکاران داخلی در بخش‌های ساخت پمپ‌های چند مرحله‌ای و گریز از مرکز، پوستر پمپ‌های بنزین یورو4، الکتروموتورها و تعمیرات مخزن توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم که این امر از نگاه ویژه مدیران ارشد شرکت به امر پژوهش و اعتماد به نیروی کار بومی به دست آمده است.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، خودکفایی در ساخت لوله‌های فلزی با قطرهای مختلف را دستاورد دیگری در بخش حمایت از آشتی صنعت و دانشگاه اعلام کرد و گفت: پوشش رنگی خطوط انتقال که در گذشته نه چندان دور در انحصار برخی کشورهای اروپایی بود، امروزه از سوی برخی شرکتهای داخلی با بالاترین استاندارد تولید و استفاده شده و به کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به مطرح بودن ایران در دنیا برای تعمیر مخازن توربین اظهار امیدواری کرد انعکاس این اخبار رغبتی در سازندگان و پیمانکاران داخلی به وجود آورد تا آنها نیز به سمت خودکفایی روی آورند.

کد خبر 268142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =