دود سیاه ناشی از سوختن مواد روغنی زاید است

رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران دود برخاسته از آتش سوزی در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را ناشی از سوختن مواد روغنی داخل حوضچه پساب خروجی این فازها اعلام کرد.

محمدرضا یوسفی پور، رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران بعدازظهر سه شنبه (9 شهریورماه) درباره حادثه آتش سوزی در حوضچه پساب خروجی پالایشگاه ششم (فازهای 15 و 16) پارس جنوبی به خبرنگار شانا گفت: دود برخاسته از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به تاسیسات پالایشگاهی این فازها ارتباطی ندارد. 

وی با تاکید بر این که آتش سوزی در حوضچه پساب خروجی فازهای 15 و 16 تحت کنترل است، ادامه داد: هیچ مشکلی در روند پالایش گاز این فازها وجود ندارد. 

آتش سوزی حوضچه پساب خروجی صنعتی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی که در ساعت ١٥ و ٤٠ دقیقه بعدازظهر سه شنبه (٩ شهریورماه) رخ داد، آسیبی به تاسیسات پالایشی این فازها وارد نکرده است و خطری پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی را تهدید نمی کند.

حادثه آتش سوزی حوضچه پساب خروجی (Seorm Basin) در مجاورت جاده قرار گرفته است و از تاسیسات پالایشگاهی فازهای ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی فاصله دارد؛ این حوضچه مخصوص جمع آوری زباله های هیدروکربوری و مواد روغنی زائد است.

کمیته بحران به منظور مدیریت حادثه و اطفای حریق هم اکنون به ریاست مهدی یوسفی، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حضور عبدالله نادری، فرماندار عسلویه، مدیران ارشد مجتمع گازی پارس جنوبی و مجتمع های پتروشیمی برگزار شده است.


کد خبر 268158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =