برآوردهای تازه استات اویل درباره تولید نفت در دریای شمال

شرکت استات اویل پیش بینی خود را درباره مقدار برداشت نفت خام از میدان های واقع در بخش نروژی دریای شمال افزایش داد.

به گزارش روزنامه فایننشال تریبون، شرکت «استات اویل» پس از انجام حفاری و عملیات تکمیلی در میدان نفتی «جان اسورداپ» واقع در دریای شمال، برآورد هزینه‌های توسعه‌ای این میدان نفتی را به 2 میلیارد و 900 میلیون دلار کاهش و پیش‌بینی‌های خود را درباره ظرفیت تولید اولیه آن 16 درصد افزایش داد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که پس از بهینه‌سازی این تأسیسات، برآوردها برای ظرفیت تولید فاز نخست این میدان از 315 تا 380 هزار بشکه به 440 هزار بشکه در روز افزایش یافت و هزینه اجرای این فاز 12 میلیارد دلار (99 میلیارد کرون نروژی) برآورد شد که نسبت به پیش بینی 24 میلیارد کرون کاهش نشان می دهد.

الدار ساتره، مدیرعامل شرکت استات اویل، گفت: اکنون شاهد نتایج همکاری مطلوب این شرکت و شریکان هستیم؛ استات اویل برآورد هزینه های مربوط به سرمایه گذاری در این میدان را به شدت کاهش داد و در حال بالا بردن ظرفیت تولید است.

این شرکت با ساخت یک سکوی تولید دیگری در مرکز این میدان و افزایش ظرفیت تولید پیش بینی شده از 550 یا 650 هزار بشکه به 660 هزار بشکه، تغییرهایی در فازهای دیگر این میدان ایجاد کرد؛ مجموع مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه از 170-220 میلیارد کرون پیش‌بینی شده در سال 2015 به 140 تا 170 میلیارد کرون رسید.

میدان نفتی اسورداپ که حجم ذخایر نفتی آن سه میلیارد بشکه پیش‌بینی شده ده‌ها سال است که جزو بزرگترین پروژه های نفتی فراساحل نروژ به‌ شمار می‌رود.

این شرکت همچنین برآورد خود را درباره برداشت از میدان را از یک میلیارد و 700 میلیون تا سه میلیارد بشکه معادل نفت به یک میلیارد و 900 میلیون تا سه میلیارد بشکه معادل نفت افزایش داد.

کد خبر 268163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =