ایران و آذربایجان هزینه ساخت نیروگاه را تامین می کنند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس موافقتنامه میان ایران و کشور آذربایجان هزینه ساخت و نگهداری نیروگاه برق آبی مارازاد و اردوباد در طرفین بر عهده هر یک از کشورها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شانا، اسدالله قره خانی در نشست امروز ( چهارشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلام و در گزارش کمیسیون انرژی درباره این موافقتنامه ایران و کشور آذربایجان برای ساخت نیروگاه گفت: رودخانه ارس میان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان مشترک است که 2 سد روی آن ایجاد شده و امروز بخشی از رودخانه که اختلاف سطح دارد شتاب آب داشته و امکان بهره‌برداری برق از آن وجود دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در گذشته وزیر نیروی کشورمان و وزیر انرژی آذربایجان دیداری داشتند که قرار شد از این محل انرژی برق آبی استحصال کنیم که قدرت آن به 35 تا 50 مگاوات می‌رسد لذا برای این کار باید تونل‌هایی در دو طرف احداث شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این موافقتنامه هزینه ساخت و نگهداری نیروگاه در طرفین بر عهده هر یک از کشورها قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با لایحه موافقتنامه ساخت و بهره برداری نیروگاه برق آبی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان موافقت کردند.

کد خبر 268180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =