تلاش دولت برای احیای بازار نفت اثربخش بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحقق راهبرد احیای بازار نفت ایران به حجم بیش از تحریم ها ستودنی است زیرا صادرات نفت و میعانات گازی بعد از اجرای برجام به بیش از ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه رسیده است.

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار شانا در حاشیه نشست روز چهارشنبه (10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت احیای بازار نفت ایران گفت: صادرات نفت ایران به بیش از روزانه 2 میلیون بشکه رسیده است که این موضوع پیامدهای اقتصادی و سیاسی خوبی برای کشور دارد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: این سخن به معنای حمایت از خام فروشی نیست بلکه این موضوع برای تکمیل زنجیره ارزش فرصت تلقی می شود زیرا باید بودجه را از نفت جدا کرد و عواید نفتی را در سرمایه گذاری مولد هزینه کرد.

این نماینده مجلس دهم افزود: تحقق راهبرد احیا بازار نفت در دولت یازدهم در حالی روی داد که این موضوع در ابعاد مختلف در حوزه بین الملل با چالش روبرو بوده اما در بحبوحه کاهش قیمت نفت و توطئه نفتی، ایران توانست بازار خود را احیا کند.

گلمرادی گفت: بازگشت ایران به بازار نفت و دستیابی به حق نفتی کشور چنان پرشتاب بود که برخی آن را پیش بینی نمی کردند و پس وقوع آن برخی تحلیلگران را به تامل واداشت که البته این ناشی از برنامه های وزارت نفت و تدبیر دولت است بنابراین تحقق برنامه احیای بازار نفت ستودنی است.

عضو کمیسیون انرژی گفت: تولید نفت ایران از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه و صادرات نفت و میعانات گازی پس از اجرای برجام به بیش از ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه رسیده است. 

کد خبر 268225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =