مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از این شرکت به عنوان دیده‌بان وزارت نفت و نظام یاد کرد و گفت: نقش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در کشور بسیار حساس و مهم است و باید از آن به عنوان دیده‌بان صنعت نفت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدناصر سجادی روز چهارشنبه (دهم شهریورماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که از 2 سال پیش توسعه شبکه گازرسانی در کشور حجم فعالیتهای این شرکت را کاهش داده است، افزود: از سال 92 روزانه بیش از 20 میلیون مترمکعب سی ان جی و 65 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

به گفته وی، در سال ٩٢ مجموع سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها ٢٧ میلیارد لیتر بوده است که در سال ٩٣ این میزان به ١٩ میلیارد لیتر و در سال ٩٤ به ١٢,٧ میلیارد لیتر رسید که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به کمتر از 6 میلیارد لیتر برسد.

ذخیره بنزین کشور شهریورماه پارسال به 3 روز رسید 

مدیرعامل پیشین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به این‌که ذخیره بنزین کشور در شهریورماه پارسال به سه روز رسید، اظهار کرد: نبود ذخیره کافی بنزین در کشور با تلاش مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای هیچ شخصی نمایان نشد و با درایت مسئولان این دوره حساس را پشت سر گذاشتیم.

به گفته وی، هم‌ اکنون ذخیره بنزین کشور در مقایسه با پارسال بیش از 700 میلیون لیتر افزایش یافته است که این با تلاش مسئولان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در کشور محقق شده است.

سجادی با بیان این‌که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تلاش زیادی کرد تا در زمان سهمیه‌بندی بنزین مشکلی در کشور ایجاد نشود و تعادل میان توزیع فرآورده را برقرار کرد که به نوعی نقش دیده‌بانی این شرکت را نشان می‌دهد.

شرکت پخش همواره کشور را از وضع بحرانی نجات داده است

وی در ادامه با اشاره به این‌که نقش دیده بانی شرکت تنها سوخت‌رسانی نیست، اظهار کرد: پیش‌بینی رسیدن به دستاورد صادرات فرآورده‌های نفتی از پنج سال و انجام اقدام‌های لازم برای انتقال فرآورده به جنوب برای صادرات، از بروز بحران کاهش خوراک و تولید پالایشگاه‌ها و کاهش تولید مناطق نفت‌خیز جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل پیشین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: بدون شک انتقال فرآورده‌ها به جنوب برای صادرات، کشور را از یک تنش امنیتی و بحران و چالش جدی نجات داد.

وی در پایان نقش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را به «دم و بازدم» تشبیه کرد که در صورت تاخیر جان انسان به خطر می‌افتد، اعلام کرد: شرکت پخش اگر بموقع و در شرایط حساس انتخاب های مناسب نمی‌کرد باید شاهد خاموشی و اخلال در روند سوخت‌رسانی در کشور بودیم. 

کد خبر 268227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =