حداکثر تولید روزانه مایعات گازی در منطقه عملیاتی آغار و دالان حدود 10 هزار بشکه است که بخش عمده آن برای تبدیل به فراورده های نفتی و مصرف در داخل کشور، به پالایشگاه شیراز ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به شیراز، ناصر نامداری، جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی روز چهارشنبه (10 شهریور ماه) در جریان بازدید خبرنگاران از پالایشگاه فراشبند منطقه عملیاتی دالان، به تشریح فرایندهای کاری این پالایشگاه پرداخت و گفت: گاز تولیدی میدانهای آغار و دالان به پالایشگاه فراشبند می آید و پس از جداسازی مایعات گازی و بخارات آب از گاز و دیگر فرایندهای فراورش، به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ارسال می شود.

وی تصریح کرد: در ماه های سرد سال با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور، روزانه تا سقف 19 میلیون متر مکعب گاز به شرکت ملی گاز ایران و مابقی به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل داده می شود.

نامداری با بیان این که بخش عمده مایعات گازی تولیدی منطقه آغار و دالان نیز برای تبدیل به فراورده های نفتی و مصرف داخلی، به پالایشگاه شیراز ارسال می شود، ادامه داد: حدود 10 تا 15 درصد از مایعات گازی تولیدی نیز به منظور صادرات به پالایشگاه فجر جم و سپس بندر طاهری ارسال می شود.

به گفته وی، منطقه عملیاتی آغار و دالان مشتمل بر 2 میدان در حال تولید آغار و دالان و 2 میدان توسعه نیافته دی و سفیدزاخور است که از مجموع 17 حلقه چاه حفاری شده در میدان آغار، 14 چاه تولیدی است و 13 چاه تولیدی نیز در میدان دالان واقع شده است.

نامداری ظرفیت فراورش پالایشگاه فراشبند را 44 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد.

بر پایه این گزارش، منطقه عملیاتی دالان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، چهارشنبه (10 شهریورماه) میزبان خبرنگاران و عکاسان حوزه انرژی بود. خبرنگاران در این بازدید، از اتاق کنترل پالایشگاه فراشبند و کارگاه خدمات فنی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دیدن کردند. شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با برخورداری از پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و منطقه سروستان و سعادت آباد، در سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس فعالیت می کند.

کد خبر 268275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =