قراردادهای تجهیزات سرچاهی نفت وارد مرحله اجرا شد

قراردادهای ساخت تجهیزات سرچاهی به عنوان یکی از طرحهای دهگانه بومی سازی کالاهای پرمصرف صنعت نفت وارد مرحله اجرایی شده است.

رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تهیه کالای شرکت ملی نفت ایران دیروز (15 شهریورماه) در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی گروه شیرآلات صنعتی نیک گستر در شهرک صنعتی شمس آباد، در گفتگو با خبرنگار شانا از امضای تمامی قراردادهای تامین تجهیزات سرچاهی نفت با سازندگان داخلی خبر داد و گفت: پروژه ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته های تکمیلی درون چاهی، نخستین پروژه از طرح بومی سازی 10 گروه خانواده کالاهای پرمصرف صنعت نفت است.

وی با بیان این که در این پروژه، 19 قرارداد با چهار سازنده داخلی امضا شده است، افزود: مجوزهای شروع کار نیز صادر و تمام قراردادها وارد مرحله اجرای کار شده است.

قلمبر دزفولی با اشاره به بازدید خود از کارگاه شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو) از زیرمجموعه های شرکت تجهیزات صنعت نفت،  گفت: از بین این 19 قرارداد، 11 قرارداد به ارزش تقریبی 47 میلیارد تومان با شرکت وتکو منعقد شده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در هیئتی به ریاست محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، صبح دیروز (15 شهریورماه) از مجموعه کارخانه های شرکت تجهیزات صنعت نفت از جمله کارخانه شرکت وتکو بازدید کرد.

سازندگان توانمند به فهرست تامین منابع وزارت نفت اضافه می شوند

قلمبر در ادامه با بیان این که سازندگان توانمند در بخش تجهیزات صنعت نفت به فهرست بلند تامین منابع دستگاه مرکزی وزارت نفت اضافه می شوند، با اشاره به آغاز بکار رسمی گروه شیرآلات صنعتی نیک گستر گفت: ساخت کنترل ولوها در حجم زیاد، نیازمند دانش طراحی و مهندسی است که این گروه صنعتی توانسته است با مشارکت شرکتهای خارجی معتبر بین المللی از آلمان و ایتالیا به این دانش و طراحی دست یابد.

وی افزود: وزارت نفت از شرکتهای توانمند سازنده تجهیزات صنعت نفت از جمله نیک گستر حمایت می کند و از این پس این گروه صنعتی که با نام تجاری نیک ولو فعالیت می کند، می تواند در منافصات کالاهای ساخت این وزارتخانه شرکت کند و نام آن به فهرست تامین منابع دستگاه مرکزی وزارت نفت افزوده می شود.

بر پایه این گزارش، مراسم افتتاحیه و آغاز بکار رسمی گروه صنعتی شیرآلات نیک گستر دیروز (15 شهریورماه) با حضور وزیر صنعت، معاون و تجارت، معاونان وزیر نفت و دیگر مدیران ارشد این 2 وزارتخانه، سفیر ایتالیا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.

کد خبر 268561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =