ایران از هر تصمیمی برای بازگشت ثبات به بازار نفت حمایت می کند

وزیر نفت گفت: ایران از هر تصمیمی که از سوی تولید کنندگان برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت گرفته شود، حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه روز سه شنبه (16 شهریورماه) پس از دیدار با محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره قیمت مناسب نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک برای نفت 50 تا 60 دلار برای سبد نفتی اوپک است.

وی نفت 55 دلاری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این قیمت سبب می شود، تولید نفت برای اعضای اوپک افزون بر درآمد زایی مطلوب، اقتصادی و مفید باشد و در عین حال رقبای آنها نتوانند تولید را بالا ببرند.

زنگنه در ادامه با اشاره به این که این نخستین سفر بارکیندو به عنوان دبیرکل به ایران است، تصریح کرد: ما کماکان از ایشان در سمت جدیدشان حمایت می کنیم.

وی با بیان این که در این دیدار، مذاکرات خوبی درباره بازار نفت انجام شد، گفت: مواضع ایران در نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر برای دبیرکل تشریح شد، ضمن این که مذاکرات ایشان با برخی کشورها نیز به ما انتقال داده شد.

بارکیندو در دوم ژوئن ٢٠١٦ (١٣ خردادماه) و در نشست ١٦٩ اوپک به عنوان بیست و هشتمین دبیر کل این سازمان انتخاب شد، وی پیش از برگزیده شدن به عنوان دبیرکل اوپک، رئیس شرکت ملی نفت نیجریه بوده است.

نشست غیر رسمی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک 26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهرماه) در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی (IEF) در الجزایر برگزار می شود.

کد خبر 268589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =