قیمت خرید برق نیروگاه‌های تولید پراکنده 10 درصد افزایش یافت

مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر گفت: قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تولید پراکنده، طی امسال بیش از 10 درصد افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، سیدرضا میرزازاده حسینی، مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر گفت: تاکنون حدود 7400 مگاوات موافقتنامه ساخت نیروگاه در سراسر کشور صادر شده که حدود چهار هزار مگاوات آن منجر به صدور پروانه احداث شده و این به این معناست که زمین، وضع گازرسانی و طرح اتصال به شبکه این نیروگاه‌ها مشخص شده است.

وی با بیان این که از این میزان حدود 2800 مگاوات به قرارداد خرید تضمینی برق بدل شده است، افزود: هم‌ اکنون 650 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده به بهره‌ برداری رسیده که 70 مگاوات آن امسال به شبکه سراسری پیوست.

میرزازاده حسینی تصریح کرد: امسال حدود 1160 مگاوات موافقتنامه جدید صادر شده و حدود 270 مگاوات نیز قرارداد خرید تضمینی برق امضا شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر با تاکید بر این که طرح های نیروگاه‌های تولید پراکنده در قالب یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی مطرح و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تایید شده است، عنوان کرد: تعهد وزارت نیرو در این زمینه بهره‌ برداری از 300 مگاوات نیروگاه‌های تولید پراکنده در سال 95 بوده که تاکنون 70 مگاوات آن وارد مدار شده است.

وی گفت: تجهیزات و امکانات لازم در ساختگاه دیگر نیروگاه‌ها مستقر هستند و بر اساس برنامه‌ ریزی های انجام شده، تا پایان سال به اهداف مورد نظر دست می یابیم.

میرزازاده حسینی از افزایش بیش از 10 درصدی نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تولید پراکنده طی امسال خبر داد و افزود: پارسال به ازای هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت 900 ریال خریداری می‌شد که امسال این رقم به 996 ریال به ازای هر کیلووات ساعت انرژی افزایش یافت.

مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر با اشاره به این که قرارداد خرید تضمینی برق در صورتی امضا می‌شود که مالکان از مولدهای نو و راندمان بالا استفاده کنند، تصریح کرد: با افزایش راندمان که از طریق تبدیل نیروگاه‌های تولید پراکنده به سامانه‌ های تولید برق و حرارت به طور همزمان صورت می‌گیرد، تا 20 درصد نرخ خرید برق افزایش می‌یابد، به عبارت دیگر متناسب با بازیافت حرارت تا سقف 20 درصد نرخ خرید تضمینی افزایش خواهد یافت.

وی اعلام کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده، از پارسال صدور مجوزها و قراردادهای خرید تضمینی نیروگاه‌های تولیدپراکنده به برق های منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع تفویض شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع منطقه مورد نظر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 268595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =