پالایشگاه بندرعباس رتبه نخست حوزه ایمنی و آتش نشانی را کسب کرد

شرکت پالایش نفت بندرعباس ، رتبه نخست حوزه ایمنی و آتش نشانی را در بین پالایشگاه های کشور کسب کرد.

خاور سنگری، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس  به خبرنگار شانا گفت:پالایشگاه بندرعباس بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی  مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست  شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور رتبه نخست حوزه ایمنی و آتش نشانی سال 94 را از آن خود کرد.

وی گفت: ارزیابی ها بر اساس پارامترهای مختلفی از  ساعت کارکرد بدون حادثه کارکنان ، عدم وقوع آتش سوزی،  تعداد حوادث ناتوان کننده و جزئی، مباحث ترافیکی، دوره های آموزشی برگزار شده و فرهنگ سازی های انجام شده، صورت می گیرد.

سنگری افزود: بر اساس ارزیابی ها و بازدیدهایی که از پالایشگاه بندرعباس انجام شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته، موفق شدیم در حوزه ایمنی و آتش نشانی در بین پالایشگاه های کشور بیشتربن امتیاز را کسب کنیم.

وی ادامه داد:اقدامات مستمر کنترلی و پایش فعالیت ها در تطابق با الزامات ایمنی ، با حمایت مدیریت ارشد  از طریق  بازدید مدیران از واحدهای پالایشگاه با حضور مدیرعامل  ،  گردآوری و تجزیه و تحلیل شبه حوادث ، برگزاری منظم جلسات ایمنی (HSE MEETING) در هنگام تعمیرات اساسی و  اجرای پروژه های ارزیابی ریسک شغلی از دیگر اقدامات شاخص پالایشگاه بندرعباس در راستای ارتقای ایمنی است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: به منظور حفظ آمادگی و آگاهی از نقاط ضعف، در طول سال بیش از 100 مانور در مقوله های مختلف در شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرا می شود.

وی گفت: برای افزایش توان ایمنی و عکس العمل مناسب در مواقع اضطراری، در حال آموزش تعدادی از نیرو های داوطلب از همکاران در هر یک از واحدهای پالایشگاه هستیم که به عنوان گروه هدف و همیار آتش نشانی در واحدهای عملیاتی، تعمیراتی و بهره برداری پالایشگاه حضور دارند.

سنگری اعلام کرد: اقدامات انجام شده، در راستای نهادینه کردن فرهنگ رفتار ایمن در شرکت است که خوشبختانه با برنامه ها و آموزش های اجرا شده در این بخش و توجه و مسئولیت پذیری کارکنان در پالایشگاه بندرعباس، رعایت ایمنی به یک فرهنگ سازمانی در شرکت تبدیل شده است.

شیراز ، لاوان و تبریز در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند

به گزارش شانا، پس از شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت های پالایش نفت شیراز و لاوان هر دو رتبه دوم و شرکت پالایش نفت تبریز رتبه سوم را کسب کردند.

در کشور 9 شرکت پالایش نفت فعال است . شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی تامین 18 درصد از انرژی مورد نیاز کشور را بر عهده دارد.

کد خبر 268944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =