۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 268980

تولید نفت ایران از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکته در دوران تحریم به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه رسیده است و معاون وزیر نفت در باره وضعت فروش آن گفت، برای تمام نفت تولیدی ایران مشتری وجود دارد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی کاردر درباره وضعیت صادرات نفت ایران، گفت: معادل نفت تولیدی مازاد بر مصرف پالایشگاه‌های داخلی، نفت صادر می‌کنیم و حتی مقداری نیز بیشتر از میزان تولید، قرارداد بسته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره پاسخ منفی ایران برای افزایش صادرات نفت سبک به ژاپن، اضافه کرد: اکنون افزایش تولید کشور بیشتر از میدان‌های غرب کارون است که نفت سنگین تولید می‌کند.

وی در درباره اینکه آیا ایران نفت مازاد برای تحویل به مشتریان جدید در کوتاه مدت دارد، گفت: فقط میعانات گازی برای صادرات بیشتر وجود دارد.

ایران بی درنگ پس از رفع تحریم‌ها در دی ماه پارسال، تولید و صادرات نفت خود را افزایش داده و تلاش کرد که بازارهای از دست رفته در دوران تحریم را باز پس بگیرد.

بر این اساس، میزان تولید نفت از 2 میلیون و 800 هزار بشکه در دوران تحریم به سه میلیون و 850 هزار بشکه در مردادماه امسال افزایش یافت.

اکنون مصرف 9 پالایشگاه ایرانی 1.8 میلیون بشکه نفت در روز است و مازاد بر آن صادر می‌شود.

میزان صادرات نفت نیز از یک میلیون بشکه در زمان تحریم به 2 میلیون و 100 هزار بشکه در ماه گذشته رسید که پیش بینی می شود در ماه های پیش رو افزایش بیشتری داشته باشد.

پس از برنامه ایران برای افزایش صادرات نفت، مشتریان سنتی و قدیمی به سراغ ایران آمده و خرید نفت را دوباره آغاز کرده‌اند به طوری که اکنون بشکه‌ای از نفت تولیدی ایران بدون مشتری نمانده و به تدریج قراردادهای تک محموله نیز در حال تبدیل شدن به قراردادهای بلندمدت فروش هستند.

کد خبر 268980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =