تزریق گاز به میدان های نفتی بیش از 27 درصد افزایش یافت

تزریق گاز به میدان های نفتخیز جنوب طی پنج ماه امسال با 27 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به هشت میلیارد و 140 میلیون مترمکعب رسید.

نجف بلالی، مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: حجم تزریق گاز به میدان های نفتخیز جنوب طی پنج ماه پارسال، 6 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بوده است.
 
مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز افزود: در بازه زمانی امسال، 5.7 میلیارد مترمکعب گاز به میدان آغاجاری تزریق شده این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 37 درصدی بوده است.
 
وی با بیان این که در بازه زمانی یادشده، دو میلیارد مترمکعب گاز به میدان کرنج تزریق شده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 11 درصد افزایش داشته است.
 
بلالی اعلام کرد: با توجه به سیاست گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صیانت از چاه ها و میدان های نفتی و لزوم تزریق گاز بیشتر به این میدان ها برای استحصال بیشتر نفت، این منطقه عملیاتی براساس اهداف و برنامه ریزی های تعریف شده، حجم گاز تزریقی به میدان های نفتی را افزایش داده است.
 
به گفته مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، طی پنج ماه امسال، 500 میلیون مترمکعب گاز نیز به مخزن کوپال تزریق شده است.
 
تزریق گاز به میدان نفتی فرآیندی است که برای جلوگیری از کاهش فشار نفت مخزن و در نتیجه تثبیت مقدار استخراج نفت از یک مخزن نفتی انجام می‌شود.
 
منطقه یک عملیات انتقال گاز با ١٠ تاسیسات تقویت فشار و دوهزار و ٢٥٠ کیلومتر خطوط لوله اصلی، سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش دارد.
کد خبر 269051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =