۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 269110
شورای امنیت ملی درباره FATF به جمع بندی رسیده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که این شورا در FATF به جمع بندی رسیده است، گفت: جمع بندی درباره این معاهده در راستای منافع ملی است و غیر از این هم نمی تواند باشد.

​به گزارش شانا، علی شمخانی عصر چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی امنیت ملی در موضوع FATF به جمع بندی رسیده است؟ اظهارکرد: شورای امنیت ملی درباره FATF به جمع بندی رسیده است.

وی همچنین در این باره که آیا این جمع بندی مثبت بوده است، گفت: جمع بندی شورای عالی امنیت ملی زمانی اجرایی می شود که مورد امضا، تایید و توشیح رهبر معظم انقلاب قرار گیرد و چون به این مرحله نرسیده است، نمی توانم نکته ای را بگویم.

شمخانی در پاسخ به این پرسش که آیا FATF باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد گفت: بعضی ها این نظر را داشته و بیان می کنند. مجلس کار خودش را می کند و شورای امنیت ملی هم کار خودش را انجام می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کار را ضروری می دانید که این معاهده بین المللی به تصویب مجلس برسد، گفت: من نمی توانم نظر فنی بدهم. طبیعتا هر چه اجماع در این باره بیشتر شود، مشکلاتش کمتر خواهد بود و مجلس هم نقش محوری در کشور دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در این باره که آیا این جمع بندی شورای عالی امنیت را شما در راستای منافع ملی می دانید، گفت: حتما در راستای منافع ملی است و در شورا مگر چیزی غیر از این می بینید و غیر از این نمی تواند در شورا شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا همان FATF یک گروه بین الدولی است. FATF در چهارم تیرماه امسال با انتشار بیانیه ای، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدامات مقابله ای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق در آورد. این تعلیق، نتیجه اقدامات متعدد دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در سالهای گذشته، از جمله تصویب قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و التزام ایران به اجرای برنامه اقدام برای رفع کاستی های چارچوب مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منطبق با قانون اساسی است.

کد خبر 269110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =