توسعه میدان‌های نفتی ایران به شرکت‌های توانمند واگذار می شود

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان‌های نفتی کشور بر اساس ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، پیشنهادهای فنی و آمادگی شرکت‌ها برای آغاز کار، واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری بعدازظهر امروز (دوشنبه، 29 شهریورماه) پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با واگیت آل الکپروف، مدیرعامل لوک اویل در جمع خبرنگاران با اشاره به این که لوک اویل یک شریک راهبردی برای ایران است، افزود: همکاری با دولت روسیه در برنامه ما قرار دارد.

وی با اشاره به این که شرکت لوک اویل هم اکنون برای 2 میدان قدیمی ایران یعنی آب تیمور و منصوری قرارداد محرمانگی امضا کرده است، افزود: این شرکت هم اکنون اطلاعات این میدان را بررسی می کند و ما پس از دریافت پیشنهاد آنها جذابیت را بررسی می کنیم.

منوچهری تاکید کرد: حداقل سرمایه گذاری با حداکثر تولید در بلندمدت از اولویت‌های ما به شمار می آید.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون میان شرکت‌های مختلف برای حضور در پروژه‌های نفتی ایران رقابت وجود دارد، گفت: ایران با بررسی پیشنهادها، بهترین گزینه را برای همکاری انتخاب می کند.

منوچهری درباره این که برآورد ایران برای برداشت حداکثری از میدانهای نفتی آب تیمور و منصوری چه رقمی است، اظهار کرد: این رقم پس از دریافت پیشنهادها و بررسی کارشناسان شرکت ملی نفت ایران و با توجه به دوره اجرایی قرارداد، استخراج می شود.

مدیرعامل شرکت لوک اویل امروز افزون بر دیدار با وزیر نفت با علی کاردر، مدیر عامل شرکت ملی نفت دیدار و گفتگو کرد و به خبرنگاران گفت: برنامه ما این است نتایج مطالعات اولیه میدان‌های نفتی آب تیمور و منصوری را در آینده نزدیک به شرکت ملی نفت ایران تحویل دهیم.

لوک اویل، دومین شرکت بزرگ نفتی، در کشور روسیه است؛ ظرفیت تولید نفت خام این شرکت در سال ۲۰۱۲ به طور میانگین یکی میلیون و 900 هزار بشکه در روز، اعلام شد.

بر اساس اعلام انجمن مهندسی نفت، مجموع  ذخایر نفت درجای لوک اویل ۱۹ میلیارد بشکه برآورد شده است، که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز در میان شرکت‌های غیردولتی، پس از اکسون موبیل، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، به شمار می رود.

دفتر مرکزی لوک اویل در مسکو واقع شده است و لوک اویل فعالیت‌های نفت و گاز گسترده‌ای، در بیش از ۴۰ کشور جهان دارد.

کد خبر 269418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =