هلند خواهان همکاری با ایران در بخش انرژی‌های نو و گاز است

سفیر هلند در تهران گفت: آمستردام در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، کشاورزی، انرژی‌های نو و گاز علاقه مند به همکاری با ایران است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در دیدار با سوزانا ترستال، سفیر هلند در تهران بعدازظهر دوشنبه (29 شهریورماه) گفت: در دوره ماموریت سفیر جدید هلند در تهران شاهد تقویت و گسترش روابط ایران و هلند در زمینه های مختلف باشیم زیرا یکی از مسائل مهم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه موضوع آب است، در حقیقت کم آبی در ایران موضوع مهمی است و جمهوری اسلامی ایران از همکاری با هلند و استفاده از تجربه‌های آن برای رفع این معضل استقبال می کند.

وی تبادل هیئت‌های علمی، انرژی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را از زمینه‌های مستعد همکاری میان دو کشور برشمرد و افزود: منافع مشترکی میان ایران و اروپا وجود دارد که استفاده بهینه از آنها توسعه همکاری‌های دوچانبه را می طلبد.

لاریجانی با بیان این که مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط خود با پارلمان هلند استقبال می کند، تصریح کرد: پارلمان جدید ایران چند ماه است شکل گرفته است و در آینده نزدیک شاهد تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، همچنین امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این گروه ها شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه باشیم.

وی در ادامه با یادآوری بدعهدی آمریکا و کشورهای مذاکره کننده با ایران در اجرای تعهدهای خود، تاکید کرد: به گواهی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهدهای خود که در برجام آمده، عمل کرده است، اما متاسفانه کشورهای غربی هنوز از اجرای کامل تعهدهای خود سرباز می زنند و مانع تراشی می کنند.

سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار، یادآور شد: در سال‌های پیش هیئت‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی میان دو کشور تبادل شده اند و ما مشتاقانه از تداوم تبادل این هیئت‌ها در آینده استقبال می کنیم.

وی افزود: یکی از وزیران دولت هلند در صدر یک هیئت اقتصادی بزودی به ایران سفر خواهد کرد تا زمینه های مستعد همکاری‌های دوطرف را بسنجیم و روابط اقتصادی دو کشور را در زمینه های مورد علاقه دو طرف تقویت کنیم.

سفیر هلند در تهران در همین زمینه تصریح کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی، کشاورزی، انرژی های نوین و گاز از جمله موضوع‌های مورد علاقه هلند هستند.

وی افزود: افزون بر زمینه های اقتصادی، بحث تبادل هیئت‌های علمی و آکادمیک یکی دیگر از سرفصل‌های مهم همکاری‌های دو کشور است.

کد خبر 269426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =