پتروشیمی گچساران سال ۹۷ به بهره‌برداری می رسد

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: پتروشیمی گچساران از تنگناهای خود عبور کرده است و با تجهیزات خریداری شده پتروشیمی گچساران تا سال ۹۷ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش شانا، عادل نژاد سلیم در جلسه بررسی وضع مجتمع پتروشیمی گچساران با بیان این که توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، اولویت مهم هلدینگ خلیج فارس است، افزود: برنامه پیشبرد روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

وی بر راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی گچساران تاکید کرد و گفت: تعهد می‌دهیم در این مسیر کوتاهی نکنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تامین فاینانس پتروشیمی گچساران گفت: پس از این طرح هدف بعدی ما اجرای پتروشیمی دهدشت است که باید آن را به مناقصه بگذاریم.

نژاد سلیم هدف هلدینگ خلیج فارس را توسعه پتروشیمی با استفاده از سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: 70 درصد از راهبرد هلدینگ خلیج فارس توسعه است.

وی گفت: در ۳ سال اخیر ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه پتروشیمی‌ها در کشور هزینه شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۳۲ ماهه پالایشگاه بید بلند ۲ گفت: پالایشگاه بیدبلند ۲ که خوراک پتروشیمی‌های شهرستان گچساران و دهدشت را تأمین می‌کند باید وارد مدار شود تا خوراک این دو پتروشیمی مرتفع شود.

نژاد سلیم افزود: به همین منظور نگاه ویژه‌ای به راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند ۲ داریم تا بتوانیم خوراک پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت را تأمین کنیم.

وی افزود: تکمیل صنایع پایین دستی و پالایشگاه بید بلند ۲ برای 14 سال متوقف است و دست به دست می‌چرخد برای بازگرداندن پالایشگاه بیدبلند ۲ به چرخه تولید نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی هستیم.

نژادسلیم گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو برای اولین بار از محل فاینانس برای توسعه پتروشیمی‌ها اختصاص داده شده که از این مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو به پتروشیمی شهرستان‌های گچساران و دهدشت اختصاص دارد.

به گزارش هلدینگ خلیج فارس، وی افزود: عملیات پتروشیمی گچساران با اعتبار ۲۲۰ میلیون یورو در حال انجام است و اکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نژاد سلیم گفت: اکنون پتروشیمی گچساران از تنگناهای خود عبور کرده است و با تجهیزات خریداری شده پتروشیمی گچساران تا سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 269431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =