مجوز ساخت صنایع پایین‌دست پتروشیمی گچساران صادر شد

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوزهای لازم برای ساخت صنایع پایین دست پتروشیمی گچساران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه (29 شهریوماه) در جلسه بررسی روند ساخت پتروشیمی گچساران گفت: ساخت واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی در گچساران به‌زودی آغاز می شود.

 

وی با بیان این‌که همزمان با احداث پتروشیمی گچساران، کار ساخت و توسعه صنایع پایین دست در دستور کار قرار می گیرد، افزود: دولت مجوز ایجاد دو پتروشیمی در گچساران را نیز صادر  کرده است و به همین منظور عملیات اجرایی یک واحد شروع شد و عملیات یک واحد دیگر نیز به‌زودی آغاز می شود.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید می شود، گفت: بخشی از این تولید خوراک پتروشیمی‌های دهدشت، کازرون و بروجن را تامین می کند و بخشی هم خوراک صنایع پایین دست می شود.

 

تاجگردون با بیان این‌که راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی گچساران نقش مهمی در توسعه و عمران و آبادی منطقه و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت گفت: پارسال تسهیلات مورد نیاز برای پتروشیمی گچساران از محل صندوق توسعه تصویب و خوشبختانه دیروز نخستین پرداختی برای خریدها انجام شد.

 

طرح ساخت پتروشیمی گچساران در سال 1383 در زمینی به مساحت 157 هکتار در غرب شهر دوگنبدان آغاز شد؛ این طرح با اعتبار اولیه 220 میلیون یورو هم اکنون با 41 درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است.

کد خبر 269435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =