معامله ۲۰ هزار قرارداد با ارزش ۴۳ میلیارد ریال در بورس انرژی

بازار مشتقه بورس انرژی ایران در معاملات روز دوشنبه برای قراردادهایی با سررسید یک سال و بیشتر در همه نمادهای فعال، 20 هزار قرارداد با ارزش بیش از 43 میلیارد و 906 میلیون ریال معامله شد.

به گزارش شانا به نقل از بورس انرژی،  بازار برق بورس انرژی ایران روز دوشنبه ( ۲۹ شهریور) همچنین شاهد معامله 4,270 قرارداد معادل 86 هزار مگاوات ساعت به ارزش 30 میلیارد و 947 میلیون ریال بود.

در آغاز معاملات، نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه برای 28 مهرماه گشایش یافت و در پایان نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه تا دوم و سوم مهرماه متوقف شدند.

در معاملات یادشده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از انبار نفت اراک به مقاصد اراک، ارمنستان و افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران نیز عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه ها و عرضه های مازاد؛ معادل 3,312 تن به ارزشی بیش از 25 میلیارد و 727 میلیون ریال بود.

از نکات قابل اهمیت این معاملات استقبال خریداران از عرضه متانول پتروشیمی شیراز و فناوران و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و معامله کامل این کالاها بود.

در مجموع ارزش کل معاملات روز دوشنبه بورس انرژی ایران نزدیک به 100 میلیارد و 580 میلیون ریال رسید.

در جریان معاملات آتی (چهارشنبه 31 شهریور) نیز علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای پنتان پلاس پتروشیمی پارس و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

کد خبر 269436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =