خطوط لوله و مخابرات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشتاز است

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سرآمد شرکت های نفتی است.

علی مهدیزاده، رئیس روابط کار، مددکاری و امور ایثارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خبرنگار شانا گفت:گستردگی مراکز عملیاتی شرکت به وسعت ایران اسلامی است.

وی ‌افزود: مشاوران شرکت مسافت های طولانی را تا مراکز انتقال نفت برای ارائه خدمات طی می کنند، در حالی که در شرکت های دیگر نفتی در صورت وجود چنین مراکزی، این خدمات در محیطی کوچک تر انجام می شود.

مهدیزاده با اعلام آمادگی برای ارائه تجربیات به سایر شرکت های نفتی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالا، مشاوران مجرب و سابقه شروع این کار در سطح شرکت از سال 79 می توان به جرات از این شرکت به عنوان پیشتاز در بین شرکت های نفتی نام برد.

وی اظهارکرد:‌ این شرکت فعالیت‌های خود را ابتدا با اعزام کارشناسانی از جمعیت مبارزه با مواد مخدر به مناطق برای پیشگیری از اعتیاد آغاز کرد که کارشناسان سالانه یک بار به مناطق سرکشی کرده و بسترسازی های لازم را انجام می دادند.

رییس روابط کار، مددکاری و امور ایثارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت:با گسترش کار در قالب کمیته پیشگیری از اعتیاد و فراهم آوردن زمینه های لازم از سال 84 مشاورانی در هر منطقه مستقر شدند.

به گفته وی، منطقه جنوب شرق به عنوان پایلوت انتخاب و پس از آن در منطقه لرستان این طرح اجرایی شد. سپس فعالیت این کمیته تحت عنوان کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی روز به روز بیشتر شد تا جایی که امروز 10 منطقه از 12منطقه شرکت دارای مرکز مشاوره هستند.

مهدیزاده، تعداد مشاوره های فردی از سال 84 را 17 هزار و 127 نفر اعلام کرد و گفت:در این مدت 2 هزار و 422 کارگاه آموزشی با موضوعات اختلالات روحی و روانی، فرزندپروری، روابط زناشویی، کنترل خشم، مشاوره ازدواج برگزار شده است.

وی افزود:در سال 86 نیازسنجی آموزشی انجام شد و پارسال هم دو طرح پژوهشی enrich و Scl90 از طریق مشاوران در همه مناطق پیاده سازی شد که قرار است به استناد خروجی های این دو طرح، همه کارگاه ها بر اساس مشکلات شناسایی شده برگزار شوند.

رییس روابط کار، مددکاری و امور ایثارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان این که هر سال مشاوران مورد ارزیابی قرار می گیرند، اعلام کرد:هم اکنون یک مشاور عالی در ستاد شرکت انتخاب شده که فعالیت همه مشاوران را رصد می کند و گزارش آن را به کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارجاع می دهد.

وی در ادامه به برگزاری جلسه هم اندیشی مشاوران اشاره کرد و گفت:این جلسه با حضور مدیرعامل، اعضای هئیت مدیره، مدیران مناطق و مشاوران به منظور انتخاب نقشه راه و انتقال سیاست های کلی در ستاد برگزار می شود که پارسال این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مهدیزاده در پایان از نبود رابط مددکاری در مناطق انتقاد کرد و افزود: پیگیری کارها در مناطق توسط امور اداری انجام می شود و با وجود درخواست‌های متعدد با به‌کارگیری رابط موافقت نشده است.

کد خبر 269473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =