مدیران پنج اتحادیه صنفی ضمن مخالفت با خروج فروش محصولات پتروشیمی از بورس کالا از رئیس جمهور خواستند به این مسئله خاتمه دهد.

به گزارش گروه تلکس شانا، مدیران پنج اتحادیه صنفی در گفت‌وگو با ایسنا از رئیس جمهور خواستند به بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا پایان دهد.

علیمردان شیبانی نائب رئیس انجمن صنایع نساجی گفت: ما به اندازه کافی لطمه خورده‌ایم و از بازار سیاه و دلالان در امان نبوده‌ایم. به قطعیت می‌گویم انجمن صنایع نساجی با خروج مواد پتروشیمی از بورس کالا مخالف است چرا که چیزی جز فساد و تباهی ندارد. خروج از بورس کالا منجر به عدم کنترل در تمام زوایای عرضه و تقاضا خواهد شد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: نگذارید تجربه‌ای که نتیجه‌اش جز دلالی و فساد نیست دامن اقتصاد را بگیرد.

همچنین هوشنگ پارسا عضو انجمن صنایع همگن پلاستیک درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا گفت: وزیر صنعت خواهان این موضوع است که به ضرر صنایع پایین دستی خواهد بود. این خروج، تولیدکننده‌ها را زمین می‌زند و پول به دست واسطه‌ها می‌افتد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، ظلم بزرگی در حق پایین‌دستی‌ها می‌شود.

در همین حال محمدرضا مونسان نائب رئیس هیئت مدیره صنایع همگن پلاستیک نیز تأکید کرد: صنایع همگن پلاستیک مخالف خروج کالاهای پتروشیمی از بورس کالاست بورس دارای ضوابطی مشخص و شفافیت قیمتی است. چنانچه این محصولات از بورس خارج شود تعیین قیمت توسط دلالان صورت می‌گیرد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت: صحبتی برای گفتن ندارم.

نصرالله رضازاده رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک نیز درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا گفت: با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، هیچگونه نظارت نظام‌مند بر قیمت‌ها نخواهد بود و این موضوع به مصلحت صنایع پایین‌دستی نیست.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: خروج مواد پتروشیمی از بورس کالا در دراز مدت تبعاتی همچون بیکاری، عدم تولید و رشد بی‌رویه قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

عباسعلی متوسلیان؛ رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی نیز درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا گفت: با خروج از بورس کالا قطعاً اتفاق خوبی نخواهد افتاد و دچار عدم تمرکز و انواع و اقسام عملکردها از طرف شرکت‌های پتروشیمی می‌شویم. خروج عرضه پتروشیمی‌ها از بورس کالا به ضرر تولیدکنندگان داخلی است و موجبات رقابت‌های ناسالم را فراهم می‌آورد.

کد خبر 269603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =