شرکت برق حرارتی در فهرست سازمان‌های توسعه‌ای قرار گرفت

شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، با تصویب هیئت دولت و به‌ منظور اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای افزوده شد.

به‌ گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، فرید حسین‌ نوری، مدیرکل دفتر مجامع عمومی، واگذاری و مدیریت سهام شرکت برق حرارتی، در این مورد گفت: با اضافه شدن نام شرکت برق حرارتی به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای، امکان سرمایه‌گذاری مستقیم و مشارکت با بخش غیردولتی در زمینه تولید برق بیش از گذشته فعال خواهد شد.

وی افزود: از دیگر مزایای این امر، فراهم شدن امکان حمایت دولت از طریق پیش‌بینی اعتبارها در قالب بودجه سنواتی و اختصاص منابع حاصل از فروش دارایی‌ها و اموال در اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

مدیرکل دفتر مجامع عمومی، واگذاری و مدیریت سهام شرکت برق حرارتی تصریح کرد: با پیوستن شرکت به لیست سازمان‌های سرمایه‌ای، راهبری، هدایت و مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه در قالب مجمع عمومی شرکت صورت می‌گیرد و فرآیند صدور مجوزهای لازم در امر بهره‌برداری و مدیریت نیروگاه‌های کشور با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به استناد تبصره‌های 3 و 4 الحاقی به بند الف ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی (مصوب 1389) توسط هیئت وزیران در جلسه 21 شهریورماه به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای افزوده شده است.

سازمان‌های توسعه‌ای به سازمان‌هایی گفته می‌شود که به ارائه خدمات توسعه‌ای و نوسازی صنایع مختلف می‌پردازند، هرچند این سازمان‌ها در قالب ساختار‌ها و شخصیت‌های حقوقی مختلفی اعم از عمومی و خصوصی ایجاد می‌شوند، اما شایع‌ترین نوع شکل‌گیری این سازمان‌ها در کشور، سازمان‌هایی هستند که در بدنه حاکمیت و در قالب شرکت‌های دولتی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

مطابق قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و مقررات اجرایی مربوط به آن، تاکنون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن و بانک توسعه تعاون به عنوان سازمان‌های توسعه‌ای موضوع تبصره(۳) بند(الف) ماده(۳) قانون مورد بحث تعیین شده‌اند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

کد خبر 269633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =