توان سوخت‌رسانی دریایی در بنادر ایران افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سوخت‌رسانی دریایی اهمیت ویژه ای دارد، گفت: برای افزایش توان سوخت‌رسانی در همه بنادر، اقدام‌های گسترده‌ای داشته‌ایم و در سال آینده نیز چند پروژه بانکرینگ را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، امروز (شنبه، سوم مهرماه) در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی گفت: مهم‌رین نکته برای ما افزایش قدرت رقابت‌پذیری ایران در جهان است، دریا یک حوزه جهانی است و به همین دلیل ما به رقابت بین‌المللی در بنادر کشور فکر می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نخستین اهمیت دریا بحث حمل و نقل است و سازمان بنادر این سیاست را تعقیب می‌کند که اضافه بر نوسازی و توسعه بنادر در بحث بازاریابی بین‌المللی در حوزه بنادر هم برنامه داشته باشیم.

وی با اعلام این که همسو با سیاست حمل و نقل دریایی در حال توسعه بنادر نیز هستیم، تصریح کرد: در حال توسعه سریع بندر چابهار هستیم و برنامه داریم که ظرفیت بندر را از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش دهیم، بندر جاسک نیز توسعه خواهد یافت، نوسازی فاز یک بندر شهید رجایی شروع و در بنادر شمالی نیز طرح‌های توسعه‌ای دنبال می‌شود.

آخوندی عنوان کرد: در بندر چابهار حدود 403 میلیون دلار فقط از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌‌گذاری استفاده شده است، ضمن این که کشور هند نیز در 2 مرحله، 85 میلیون و 150 میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه‌ گذاری کرده است، برهمین اساس تاکید ما بر بازاریابی بین‌المللی است.

وزیر راه و شهرسازی به بحث ایجاد شبکه بنادر به عنوان سیاست بعدی وزارت راه در حوزه بنادر اشاره کرد و گفت: قصدمان فقط حمایت از بنادر بزرگ نیست، بلکه ایجاد شبکه بندر است، در تاریخ ایران بنادری مثل میناب و تیاب را داشته‌ایم که بعد از ساخته شدن بنادر بزرگ از چشم دور مانده‌اند، ما می‌خواهیم با توجه به بنادر کوچک و ایجاد شبکه بندری از تمام طول ساحل استفاده کنیم، نه این که تمرکز فقط بر روی بنادر بزرگ باشد.

وی همچنین به بحث سوخت‌رسانی دریایی اشاره و بیان این که این مهم به شدت مورد توجه قرار دارد، افزود: در جهت افزایش توان سوخت‌رسانی در تمام بنادر اقدامهای گسترده‌ای داشته‌ایم و در سال آینده چند پروژه بانکرینگ را افتتاح می‌کنیم که البته چند میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری در این حوزه در حال انجام است.

آخوندی تصریح کرد: ما به پشتیبانی از تولید برای صادرات فکر می‌کنیم و صادرات نفت و مشتقات نفتی را باید در پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ایجاد امکانات برای صادرات را سیاست بعدی خود دانست و عنوان کرد: پنج هزار و 800 کیلومتر ساحلی که در ایران وجود دارد باید کانون تولید باشد، ما از همه کسانی که بخواهند تولید صنعتی داشته و برای آن احتیاج به اسکله‌‌های خاص دارند، حمایت می‌کنیم.

کد خبر 269654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =