تاثیر مثبت پالایش نفت بندرعباس بر رشد شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز تحت تاثیر هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس رشد 456 واحدی را تجربه کرد و به عدد 76 هزار و 906 واحد رسید.

به گزارش شانا، شاخص کل بورس روز شنبه (سوم مهرماه) 456 واحد بالا رفت و به عدد 76هزار و 906 واحد رسید.

سهامداران بیش از 654 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یکهزار و 769 میلیارد ریال در 56 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همه شاخص های منتخب بورسی امروز مثبت شدند و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 301 و هزار و 100 واحد بالا رفتند.

نمادهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، سایپا، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند، این در حالی بود که نماد پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد.

نمادهای پشم شیشه ایران، پارس سرام، صنایع شیمیایی سینا، پتروشیمی پردیس، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، چینی ایران و دارویی لقمان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار، گروهی از سهامداران برای خروج از واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت صندوق سرمایه گذاری کارکنان نفت، سخت آژند، واحد های صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام فولاد امیر کبیر کاشان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف‌های فروش را تشکیل دادند.


کد خبر 269668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =